Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2025 ggr
CBA
0

OT. Uppdatering om oss

Det är i perioder ganska glest med besöken här för min del just nu…jag är inne och iaf läser oftare än jag skriver något :o)

Så jag tänkte att jag kan ju ger er som vill veta lite info om vad vi har pysslat med ;o)

Vi flyttade till nytt stall i slutet av april och vi trivs kanonbra.

Min prins har vuxit som attan och mäter nu 148 cm i mkh…där försvann alltså förhoppningen om att få en maxad D-ponny :oD

Vi har satt fart med att longera 3 ggr/v (han tränas överlag bara var tredje dag).
Han är kanonduktig och har börjat söka sig ner och fram endast med lätt kontakt i linan (jag använder inga inspänningstyglar utan det kommer av sig själv). Ibland börjar han tom trampa in under sig och jobbar korrekt under några steg och då får han en otroligt mjuk och fin trav som skulle kunna utvecklas till en fantastisk jog i framtiden :o)
Jag använder bara en kapson och en 3 meters lina när jag jobbar honom.

I går fick han ha träns på sig under kapsonen så han kan börja vänja sig mer ordentligt vid att ha bett i munnen.

Snart skall vi sätta igång att träna tömkörning för en tränare som kommer till stallet regelbundet, det skall bli superkul och jag tror att det kommer gå riktigt bra. Ser fram emot att äntligen få använda min sprillans nya Globus tömkörningsgjord på prinsen :o)

Min prins är fortfarande samma godhjärtade lilla häst som han alltid har varit och alla i stallet är överförtjusta i honom.

Han går med en 4 årig valack och vi kallar dom för storebror och lillebror då de i stort sett har samma färg och att 4 åringen beter sig som en lekfull och snäll storebror…dom är så söta.
Snart skall det in två valackar till i den hagen…en stallkompis och en sommargäst.

Mja det var väl lite om vad vi har haft för oss och vad vi pysslar med nu :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Maja
0

Meeen..

Inte skriva om honom utan att visa bilder! Fy på dig! :P

Anna
0

Kul att allt går så bra! =)

Bilder, som Maja säger ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lisette
0

jag tänkte samma sak.

känns fö bra att du sitter som en liten gud och övervakar oss utan att skriva :D

CBA
0

Jag trodde nog att ni skulle börja protestera om bilder :o)

Jag har inga nya och glömmer ta med mig kameran hela tiden…de nyaste bilderna jag har är från i februari och dom bilderna har jag redan lagt ut vid några olika tillfällen…sen är han fortfarande vinterlurvig där.
Nu har han en vacker stålgrå sommarpäls och längre man :o)

pippa__
0

Bilder!!!! =)

JoJos
0

åhh va skönt att höra att de går bra för er =) Väntar oxå på bilder som alla andra =) Vill ha uppdatering sen när tömmkörningen sätter igång :)

CBA
0

Jag försäker ta med mig kameran i morgon så lovar jag att lägga in bilder som är dagsfärska på honom :o)

#6 Jahada det kommer mer uppdateringar från oss ;o)

JoJos
0

#7 ja det hoppas jag :D att bero på helt andra grejer kanske jag flyttar närmare ditt håll igen ;)

Lindbygarden
0

Jösses vad tiden går fort!!

CBA
0

#8 Ska du det? Vartdå om jag får stilla min nyfikenhet?

#9 Den gör ju det. Gissa om jag börjar känna mig ridsugen…speciellt när jag ser vilken fantastisk trav han har.
Men jag har fortfarande inte bråttom utan vi skyndar långsamt :o)

JoJos
0

hihi ja en nära vän till mig vill att jag ska jobba som stallchef i deras stall, hon har hyrt ett stor stall i rosersberg, Lorinas gammla om du vet vem det är =) Jätte fint stall med mycke mark o kanon fin volt osv =) SÅ vi får se hur det blir

CBA
0

#11 Ahaaa där ser man, vad spännande.
Jag vet inte vem Lorina är men hur många stora stall kan det finnas i R-berg tro…jag känner till två stycken.

Är det stallet som ligger utmed E4:an??

JoJos
0

#12 ja nä de finns juh inte så många humm ja de borde det vara.. man åker in vid en massa golfbanor..

CBA
0

#13 Mja då är det nog inte det stall jag trodde…men det kvittar ju, jag är glad för dig iaf :o)

JoJos
0

Tack detsamma =)

Lindbygarden
0

Ja rdisugen lär du vara så det förslår:O)

CBA
0

#16 Jo nu börjar det klia i fingrarna meeeen jag upprepar mitt mantra -Jag har inte bråttom, jag skyndar långsamt! *skratt*

Neywaz
0

skoj att du skrev lite hi hi jaa vart ääääääääääääääääääär bilderna nu råååå`???? ;)

pippa__
0

Kommer du ihåg kameran CBA?? ;)

CBA
0

Äh jag veeeeeet, men jag har varit sjuk i en vecka och har inte orkat göra något vettigt någonstans och vädret har inte varit så roligt.

Jag skall försöka ta lite kort i kväll…om han är tillräckligt ren vill säga ;o)

lisette
0

hörru jag har nog sett att du lagt in bilder på ett bett!!!

CBA
0

Mjo men det är en kopia på en bild som skickats till mig :o)

Neywaz
0

*bortförklaringar bortförklaringar* hi hi hi

BILDER !!!!!! =D

CBA
0

Okeeejjj okeeejj jag skall försöka komma ihåg att ladda kameran med nya batterier till ikväll ;o)

Neywaz
0

Nu är det kväll…  vaaaaaar är bilderna? ;)

Maja
0

..och nu är det ännu mer kväll, om inte natt! ;)

Hannapanna
0

hmm.. och nu äre morgon! ;)

lisette
0

skickae nyss sms t cba..

"hela ridsport väntar på bilder från dig"

fick tillbaka..

"ni är knäppa. jag som glömde kameran hemma idag…"

jag tycker det här börjar verka lite underligt. har ohn sålt honmo o skaffat sig en annan häst? ;)

CBA
0

*asgarv* ni ÄR knäppa…skulle jag sälja min prins va, nä vet ni vad :oD

Det var maken som åkte till stallet igår och han tar inga kort på pollen…men han hade iaf borstat av all lera min prins hade rullat in sig i :o)

I morse när jag åkte till stallet glömde jag kameran så det blev några bilder med mobilen, vilka brukar bli dåliga.
Bilderna har jag nu skickat till min mail för att kunna spara dom och gissa vad…min mail fungerar inte *garvar högt*
Det är inte meningen att ni skall få se några nya bilder på honom *skrattar ännu mer*

Neywaz…du får helt enkelt skaka liv i din kamera och komma och hjälpa mig med detta…du som KAN ta fina kort ;o) ;o)

mazze
0

Å vi som vill se bilder på din prins. Den som väntar på nåt gott…

CBA
0

#30 pst…kolla överst i inläggslistan ;o)

mazze
0

#31 Har gjort det ;) Han är så fin din lille prins.

CBA
0

#32 Tack tack :o)