Färg?
Har du speciella färger till din/dina häst/hästar?
T.ex jag har nästan bara rött på jonna och grönt till lara. Ni kanske har olika? Lägg jätteGärna in en bild

Jag har nästan bara blått till monsun :)
Njae, ägaren vill ha grönt till bruna hästen och lila till fuxen (av någon anledning, själv tycker jag det är rätt så fult med alla rosa/lila färger till höstar över huvud taget, speciellt fuxar ^^), men nej, jag kan inte påstå att jag bryr mig vidare mycket om färger.. ;) Nog för att jag tycker att bruna hästen passar i grönt, men ändå.. Om jag väljer färg i första hand? Näääe..

njaee, jag har gärna rosa/lila till pålle för att irritera de andra i stallet. de tycker inte att det passar på en fuxpojk. så illamatchande som möjligt ska det vara!

Jag har haft grönt till Gobban som är fux. Tycker det är snyggt med mörkgrönt och även brunt.
Lila och rött har Gejsa haft.
Sorro som är skäck har fått någon enfärgad vojlock som inte är så stark färg i. Man ser inte hans fina färger annars.
Fille som är brun har svart med vita passpopaler eller vad det heter.

Folly har det mesta i brunt el beige. Men nu säger alla i stallet att hon inte är feminin nog, så här skall handlas rosa. Enbart för att få tyst på de övriga, men hon är ju enda sto´t så hon kan gott få utmärka sig med rosa =)
Däremot så tycker jag att man skall matcha sin häst, så schabrak och benlindor blir aldrig rosa, för jag själv vägrar använda det på mina kläder :)
*** Kärleken övervinner allt ***

asså det är olika, men Skorpan passar bäst i skogsgrön :)

Jag tycker Moalina passar bäst i blå:) Hon har faktiskt ganska många skaer som är blå tex tre av hennes täcken är det,grimskaft. Frejlina tycker jag passar bäst i rött:)

Har inga speciella färger, förr hade alla hästar varsin färg.

Till Lucky hade jag massa lila. Hans färger var lila och grått =)
Till Kiara har jag mkt beige och brunt.
Arrak som är fux har lite olika färger. För mej som bara rider ibland spelar det ingen större roll. Men han passar jätte bra i ljusblått och grönt! =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Grimma, grimskaft, träns och så går i svart. Sen på övriga grejer är det väl alla möjliga färger… Ryktsaker och så. Krubban är grön och vattenhinken blå dessutom ^^ Så nej, jag är inte så noga med färger ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Bryr mig inte om att ha samma färg längre. däremot är jag svag för limegrönt
har ett regntäcke och ett fleecetäcke, samt 2 schabrak och Blackys grimma i den färgen. lite svårt att få tag i
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#12 - Snart en rosa hovkrats!! ;) Jag ska bara hitta den först.. ^^
Astra har ganska mycket saker i rosa bland annat fleecetäcke, schabrak, nack- och nosludd, benlindor, grimma och grimskaft. Men har även blått och brunt på henne.
#14 Jag tycker inte om dig :P Fast hovkratsar kan man väl aldrig ha för många av, och en rosa kanske gör sig bra med den bruna, röda och blå? ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#16 - Rött och rosa ska det vara! =) Mwahaha.. Hmm, såg massa chock-rosa borstar på Hööks när jag var där sist.. Gör det något om jag tar med mig en ryktlåda fullproppad med godsaker när jag kommer på besök nästa gång? (A)
Hrrm… är det bra saker som går att använda i en björnpäls, så okej ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Rosa nosludd.. ;)
Maja får inte komma på besök :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Varje häst har sin egen färg på allt. Selar, träns, grimmor, borstar, och t.o.m. täcken då det går. Även sulkysarna och rockardsarna har hästens färger. "Huvudsakliga" färgen står först sedan kombineras den med färgerna efter.
Tejas Monita: Rött och vitt
Montró: Vitt och rött
Triztan: Grönt, vitt och guld
Glöder: Vitt, guld och mellanblått
Madicken Engström: Kornblått och svart
Umil: Gult och blått
Tejas Primona: Marinblått och svart
Numera är det ganska blandat, men Chessa brukar få rosa grimmor och Razz får vanligtvis gröna eller gråa. :)
#20 - Maja vet preciiiiis var du bor så snart står hon utanför ditt hus med sovsäck under armen och en ryktlåda i handen.. ;)
Då får Maja tälta ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Kajsa har som tävlings"klädsel" rött :D funderar på att köpa en svartkavaj med röd siden krage.. :D Men först hade jag typ rosa och sedan blått med mkt läder å så X')

Nästan allt är blått till Fakur. Hinkar, täcken, schabrak, grimmor m.m. :D Julpyntet brukar också vara det.

Min islandshäst är svart/vit skäck med blå ögon därför använder jag mig mest av ljus och mörkblått till honom då det passar honom bäst! ^^
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Gönt och lila hade jag till min häst.
Svart och rött hade vi till stallkompisen :)
Min häst var fjording, gulbrunblack om jag inte minns fel
stallkompisen var halvblod, flugskimmel :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har haft alla möjliga färger, Men till förra hästen fuxen vad det först grönt, typ olivgrönt, o sen i slutet innan han blev såld så var det brunt som gällde. Nu vet jag inte vad jag ska ha för färg på Sorro :)
Så tar det jag har sålänge tills jag bestämt mej :)
Windy (skimmel) har ett blått schabrak (dressyrsadeln), ett lilagrått schabrak (allroundsadeln) och bruna grimmor. Tränset har silverspännen.
Wilda har inget eget schabrak än eftersom hon bara är 1½ år, men hennes träns har iaf mässingsspännen ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Samlar på grönt och blått. Han är ljus apelgrå.
Har lite olika färger till Delay, rött, grönt, gult, lila m.m.

#31# Haha det är bra jennie! Jag svarar som om Sorro fortfarande står kvar här. Klart du ska svara själv. :)
Ludde som är fux har jag oftast grönt till men även gråa grejer såsom täcken o ljusbrunt träns(tabacobrun?). Gröna ryktgrejer
Kefir(fux)…blandat på grimmor o så men röda ryktgrejer
Kelda(fux)..ryktgrejer lila, annars blandade färger på grimmor o dyl.
-men på utställning har jag vitt till dem!
# 35 Det tänkte jag inte ens på. Alltså att du svarade vad ni har/hade på sorro. Haha svårt ju fortf eran men han är hos mej :)

Casanova har grönt (han är fux). Passar bra till klubbens färger på jacka och allt också.
Peppe hade brunt…
Storm har inte fått nån färg än. Vad passar en skimmel?

#37# 
Medryttarhästen Blueberry (alltid kallad Bulan) är fux, men har typ blått scahbrak och blå stenar på pannbandet på tränset… Vet inte om ägaren tänkt på om det passar hästens färg eller hans namn ;)
Alla hästar är snygga i svart och det är den fäg jag och häst huvudsaknligen bär. Men nu har jag börjat att sikta in mej på den rosa färgen och har köpt rosa gummiplatta till stigbyglarna, rosa/svart träns, rosa manrosetter, huva med rosa kant mm ^^ Jättepluttigt tycker jag! :D:D

Till stjärnfall har jag nästan allt i blått :) Till Dite har jag inte köpt all utrustning än men kommer nog satsa på brunt ^^
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Ametist har svart eller lila
Kiara har rosa
Karisma hon har rött