På "SPA"
Min d-ponny som fick senskada i sommras är nu på "SPA" i minst en månad. Hon blir laserbehandlad, ackupunktur, kot knäckt, maserad, ja allt en häst nu kan bli. Men inte kul när det är tre timmor bort.. Min lilla Fia, hon som inte klarar sej ensam på nätterna ibland, vad ska jag göra då? Jag kan ju inte åka dit mitt i natten direkt…
Men angående senskadan, den har hon haft HELA året! Vi har varit hos landslagsbveterinären, distiktsveterinären å på kliniken. Alla har sagt att det inte va e senskada, utan en bristning hon inte störde sej av. När hon nu hade synbart ont så skicka vi iväg henne, å då visar det sej att hon gått svår hoppning med senskada… Tappra Sessan… USCH vad jag mår dåligt!

hoppas de går bra, lyckatill:)
#1 Tack så mkt.. Hon hade inte hunnit få nån ärrbildning än, och eftersom skadan kom från "våld utifrån" på ett koncentrerat stallet var prognosen bra…
hoppas det går bra för henne. har aldrig hört om detta spa? berätta gärna mer!
ang din ensamma häst, har du ingen annan häst du kan låna in?
# 3 det är egentligen inget spa, det e bara vi stallet som kallar det det… Hehe
Misssförstånd! Den "ensamma hästen" är hon på spa. Men hon äör lite speciell, hon är uppfödd på nappflaska å är väldigt fäst vid människor, speciellt mej… det står andra hästar i det stallet, men det är just människor hon vill, ha. Ibland får hon tuppjuck på natten i stallet å då måste jag åka dit å sova med henne… Hon kan inte sitta fast i gången heller, å man kan inte lämna henne. Hon vill stå lös å så om jag så går 2 meter ifrån henne för att hämta nåt, staller hon sej på bakbenen å skricker å blir livrädd…
Ska åka å häls apå henne imorron, ÄNTLIGEN! Hon får inte komma hem förens TIDIGAST torsta, nästa vecka…
Hoppas hon blir bättre efter sin härliga behandling. Förstår om det känns jobbigt för er att vara isär, men det är ju inte så länge ändå, det är så ni får tänka :)
#6 Jaa.. bara hon blir frisk.. Hoppas hon blir mjuk å rida sen oxå;)