Otur=(
Hej igen
jag hinner aldrig komma in hit, men nu har det hänt en olycka vilket gör att jag hinner sitta här hela sommaren=)
Jag fick min nya häst på nationaldagen=) JIPPI!!! =D
Jag red han lördag morgon och på lördag natt hände en olycka.
Jag hade varit inne i stan med en kompis och vi skulle åka hem till mig för att sova, vi var jätte trött kl var två på natten. När vi skulle svänga in på våran väg in till "gården" så välter jag givetvis och vrider foten på fel håll, jag bara hör hur det knäckte till. Så jag kunde inte ställa mig upp på något av benen, men som tur var så va min kompis med och hon hjälpte mig att stå, jag hade inte alls ont så jag tog upp moppen och sedan gick med den vägen till garaget, ställde upp den på foten som hade vikts på fel håll. Hade inte alls ont. Vi gick in och la oss i sängen och på morgonen när jag vaknade kollade jag på foten och den var BLå, riktigt blå, jag kunde inte ens stödja på den så vi åkte in till aktuten efter 6 timmar kunde vi åka därifrån med två kryckor och ett gips !! Så nu ska jag gå gipsad hela sommaren och min nya häst kommer bli tjock (jag som tänkte tävla lite smått till hösten).
Var bara tvungen att skriva av mig lite..
har ni också haft sån otur som jag? isf skriv lite^^
Jonas !!!
Jag lovar att skriva dit ett hjärta från dig så fort jag fått mitt nya gips^^
Usch, stackars dig! kan inte vara kul med gips på sommaren :/
Kan du inte skaffa nån medryttare eller nått som håller igång hästen nu när du inte kan rida? så kanske du kan tävla lite i höst ändå?
Stackars dig!!ja då får du vara här inne o terra folket..
Lena.P är jag i verkliga livet.
nämen då elin, det var ju inge bra detdär..
Aj, aj, aj.. Låter inte så kul det där du!
Vad är det för kuse då? :D
Vad tråkigt:(
Grattis till hästen ialf;)
Nej men fy vad tråkigt! när du precis fått hem häste också :( Hur länge ska du ha gipset? inte hela sommaren, eller???
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

aaaj då! Tråkigt nu när du precis fått hem hästen också .. :/
Nej gud vad trist!
Gud vad hemskt. Och ja, jag hopapde med på kryckor. Kommer dock itne ihåg om det va i mars då jag fick lord eller i februari då syrran fick sin.. hoppade runt på krcker när vi skulle börja rida, sedan så har det varit lite med lord!
Gud vad tråkigt!
Även jag såg framemot ett sommarlov fyllt av uteritter, mys och träning. Men jag är hemma pga mitt knä och i värsta fall får jag inte rida förrän till hösten :( Beror på vad läkaren säger imorgon.
usch så tråkigt :/
Stackre.. "/

Himlans trist! Gips på sommaren är ju inge vidare..
Min lillasyster gjorde exakt det samma nu i våras när dom fick Amadeus. Nån vecka efter att vi hämtat honom lyckades hon bryta handleden och fick gå gipsad och ha ridförbud i flera veckor.
#2 jag har ett par anledningar till att jag inte vill skaffa medryttar till honom
*han är svårriden
*han kom nyss till stallet och har precis vant sig vid miljöbyte mm.
*att hitta ngn som är bra och inte ska krångla är svårt.
*och han kan fakist få lite sommarlov det skadar honom inte;)
#5 det är en korsning, D-ponny, valack, 9 år , shimmel och supersööööt !!!=)
#7 jag vet inte hur länge jag ska ha gipset, men blir väl sådär 4-5 veckor till =( illa nog.
#11 usch stackarn, jag har också problem med mitt knä och särskillt nu efter mopedolyckan. Hoppas det går bra för dig i morgon=)
Usch detta gips=S jag går på det fastän jag inte får ^^ har faktist inte alls ont, okej kanske lite, drömmen om att få rida gör att jag för ögonblicket glömmer smärtan lite;)
Måste berätta om i höstas:
Jag och en kompis skulle vara med i skoljoggen, som man måste, men vi ville verkligen inte, och jag bad till gud om att jag inte skulle vara med, dagen då joggen var kom. Vi hade bytt om och skulle åka ner till dit då vi inte kom längre än 100 m innan vi trillade, jag bröt då lillfingret och åkte till akuten. Dom gipsade och jag fick åka hem(det var på en torsdag) veckan efter fick vi en tid då vi skulle på återbesök. Vi åkte dit på fredagen alltså 8 dagar efter olyckan. Jag hade en utlänsk läkare, jag rönkade och han kollade på fingret och frågade MIG om jag vill ha kvar gipset eller om jag ville ta bort det. Och klart som fasiken att jag inte ville ha kvar det. Så jag tog bort det=) dom sa från början att det skulle bli 4-6 och även kunde bli 7 veckor. Läkare är allt lite konstiga ^^
fyy, jag hade gips på vintern en gång och det var hemskt, men sommaren måste vara dubbelt så jobbigt att ha gips på..
*Aj! Krya på dig! Passar också på att gratulera till nya hästen!
#16 mjo, fast vintern blir ju krångligt med byxor iaf för mig som bara har stuprörsjeans^^.
#17 tack=)