Äntligen är hagen klar!
Efter drygt en veckas slit så är hagen klar, 150 stolp, 450 isolatorer och 1800meter eltråd senare så är den äntligen klar!
Hästarna har tidigare gått på gräs, men nu känns det som de går på bete, en ny hage full med högt gräs. Så nu får de stå i den här hagen i ungefär 2 veckor, sedan flyttar vi till Lastberget - kursgården, det 'riktiga' betet. Där kommer vi stå så länge betet räcker, har räknat på en månad. Sen när vi kommer hem till stallet kommer vi förhoppningsvis ha 4 hagar med gräs i.
Här är en bild på alla hästar, de går runt och inspekterar hagen. Lillhästen syns knappt i gräset.

Härligt!

Ser jätteskönt ut! Är det el i hagen?

#2 - är ingen el än, måste klippa bort allt gräs runt linorna först.

Har ni fått mer bete eller måste ni ta bort staketpinnarna till vintern varje år?

#4 - Vi övertalade 'bonden' att vi skulle få bygga en till hage. Vi har hur mycket mark som helst att röra oss på, men än så länge bara 4 ordentliga hagar.
Härligt :)

Härligt säger jag med. Hur mycket mark som helst låter konstigt eftersom det gäller Stockholm. :)

#7 - Nja, är Uppsala län :P
härligt :) där hade dom mycket mat :) Kan jag få fråga om lite bra hjälp av er :) Jag har fått en till hage (mina går inte där nu allså) men kruxet är att här har dom kor o korna har trästaket en planka sen taggtråd jag ska allså dra eltråd men kor skiter i elen o denna hage kommer kor gå i först nästa år (beta ner lite) sen ska det bli hästhage igen. Vad tror ni kan vara det bästa? har 2 alt m,antingen så köper man allså såna där låga islatorer så det kommer in från taggtråden då tänkte jag ha 2 en uppe o en nere bredare elband vita (har jag flera rullar) 2 alt är allså att köra helt nya stolpar innan för detta. Detta är den bästa hagen för tjockisar det e en björkhage med berg o sten mycket skydd i magert gräs fin hage stor o bra.