Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1221 ggr
jn84
0

OT - favoritgodis?

Har suttit här och svullat värsta godispåsen ikväll.

Har åkt till ett särskilt ica för att få tag i mina absoluta favoriter, har inte hittat dem i någon annan affär som jag varit i norr om Stockholm.

Så jag undrar, vad har du för absolut favoritgodis? Svara inte "choklad" eller "surisar", utan specifika godisar.

Mina är nougatbitar (tror bara de finns i icas egna sortiment, inte karamellkungen eller godisprinsen) och peacemärken (hallon/lakrits "pengar").  Tror jag köpte ett halv kilo av bara de här två sorterna idag Oskyldig

fridak
0

hmmm…har många favoriter ju…
chokladkokos, eller vad de nu kan heta, är en.
smultronmattor en annan
såna där stora döskallar i hallon/lakrits, finns även en surisvariant av den som är gul/röd och en saltis som är saltlakrits.
peacemärken har varit en favvis innan…
ren choklad är ju också helt underbart, och vit choklad är ännu bättre ibland…

jag, godisgris? inte alls;)

[Castaway]
0

Sweethearts :D ni vet såna dom har på ica x) Icagodis = <3

wewwa
0

Tyvärr gillar jag det mesta.. ;)
Men häxvrål och mint- och rabarberbitar är inte illa. :)

bubbelbubbel
0

i lösgodiset är det cocobar!!! tror jag dom heter :P
finns i karamellkungens sortiment, och tusen grejjer till som jag ärligt inte vet namnet på, känner bara igen till utséendet.

men annars slinker ju en och en annan kexchoklad ner, eller en pigall…

eller webes "smågodis" på jobbet :p

LinneaG
0

Colaflaskor och skum nappar, knattefnattar

Peppe
0

Marabou mjölkchoklad och romerska bågar (choklad för hela slanten här!)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mandysan
0

Det esta men Rollo, Fox (citron), nappar, fiskar och colaflaskor är favoriterna just nu :)

amsson
0

jag har blivit helt såld på karamellkungens dom där "skumglasstrutarna". skumgodis överhuvudtaget har jag fått smak för bara det senaste året…

[chriistina]
0

Jag äter nästan aldrig godis… men när jag väl gör det brukar det bli ahlgrens bilar :D Eller marabou mjölkchoklad, helst med luftbubblor i :P

RubHel
0

Salta lakritsnappar är mina absoluta favoriter :D

Zadeira
0

Åh, såna där Snökulor heter de typ.. Vita bollar som är så assöta så efter två stycken behöver man inte fler.. Finns nog hos karamellkungens sortiment tror jag..

eller choklad.. mjöklchoklad..

gejsa
0

Det finns fyrkantiga bitar med chokladöverdrag. Inuti är det jordnötter och kola. Den är skitgod. Tror det är karamellkungen som har den. Sedan älskar jag salt laktris. Chips osv.

tezzie
0

Åhh jag är rätt dålig på smågodis men det finns en (karamellkungen) chokladcrisp eller nåt sånt som är god =)

Annars är jag barnsligt förtjust i Cheeze doodels flamin hot =)

*** Kärleken övervinner allt ***

pocca
0

jag bara ÄLSKAR marabou mjölkchoklad!! ren mjölchoklad eller med digestive ska det vara ;D sen tycker jag om saltlakrits också, riktigt salt ^^ så salt att man får blåsor på tungan efter ett tag xD

Maja
0

Marabou Mjölkchoklad :D

..och Frasse! ;) Såndana där vetepuffar som är täckta med choklad. :D Eldorados. ;)

E_hjo
0

I lösgodis är det nog såna dära fyrkantiga bitar av choklad och så är det massa crisp i och sånt gott…!  :P

Annars så är min favvis Big Ben.   :)