Hästpratare
Skulle vara intressant att veta vad folk har för åsikt om hästpratare/ djurkommunikatörer? Själv är jag 50% skeptisk, 50% nyfiken

Skulle vilja prova mest för att se om de funkar så man kan nog säga att ja är 50% skeptisk och 50% nyfiken.
haha jag har dels läst något test om det där, då dom testade 5 st hästpratare på 5 hästar, ingen sa något som kunde stämma. tez så sa en "den här hästen har fått flytta mycket, den känner sig lite ohemmastadd och inte riktigt som att han hör hemma någon stans" ägaren till hästen sa att hästen var född på gården, och aldrig lämnat den.
haha jag säger åxå som dom sa när dom testade detta på ett av mina favoritprogram BULLSHIT!

Kompis till mig hade hästpratare till alla sina hästar. Mycket detaljerade historier kom fram, som stämde. Deras ena häst var uppfödd av kompisens morfar och hade stått där hela sitt liv- så de kunde kolla upp allt-som stämde. Med sig hade hästprataren en "praktikant" som däremot hade fantiserat ihop en helt annan historia än hästprataren.
Jag tror att många har det för att tjäna pengar och liksom inte kan sitt yrke. Men det finns säkert några som verkligen kan det oxå.
Men jag är nog 70% skeptisk och 30% nyfiken.
kan nog säga såhär, om någon kom och gjorde det gratis på min häst eller annat djur så skulle jag nog göra det, skulle inte lägga ut ens en hundrig på det.. känns ungeför som att läsa horoskop! haha

Jag tror det finns de som kan prata med djur. Men är övertgad att de föesta är bluffar. Så hur hittar man de som inte är bluff. Svårt så jag låter bli helt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag hade 4 st som kom från Stockholm för ca 5 år sedan. Dom ville kolla om dom kunde prata med hästar. Hade gått en kurs. Gratis givetvis. Dom annonserade och jag svarade. *ler*
Visst att dom träffade rätt särskilt en person var vädligt duktig. Men två av dom sa helt fel hela tiden. Fick det även skriftligt per mejl så jag inte glömde vad dom hade sagt.
#5 håller med.
Om ngn gjorde det gratis skulle jag testat, men inte annars.

haha ja att gå på kurser tror jag man kan göra i evighet om man inte har det inom sig.
Min yngsta son gjorde en rätt häftig sak som övertygade mig att det gick att prata med djur. innan det så trodde jag inte alls på djurpratare kan jag säga. Men han övertygade mig att det finns de som kan. Även om det bara har hänt en enda gång. Det var bara så klockrent.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Berätta då!