Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1089 ggr
Spiritinthesky
0

"OLYCKA" på otursdagen (:

jag red till Lönås med silver idag, jag red bort till sjön. tänkte inte bada , eftersom jag har försökt få i honom innan , men det har aldrig gått, så tänkte jag att jag skulle hoppa nårra små hinder bredvid vattnet istället. (: jag hoppade några gånger och det gick bra , men när jag skulle fatta galopp nästa gång, låter det till i skogen, jag hinner skymta nåt stort brunt, innan silver tvärvänder och börjar skena, i paniken han har styr det RAKT UT I VATTNET, han springer inte, utan hoppar i, jag tappar tyglar och stigbyglar och slängs framotillbaka (därav mitt ansikte nu) han fortsätter utåt, och när vi kommit riktigt långt ut (det är välldigt långgrunt) känner jag hur han börjar simma,

jag har panik, men försöker tänka, och kmr på att jag måste hoppa av nu. när jag är av, börjar han panikslaget simma runt runt mej, stigbyglen får jag rakt i ansiktet. jag försöker prata med honom hela tiden, och är han lugnat ner sej lite, så känner jag hur jag börjar glida under vattnet! (har både tjocka ridskor, chaps, ridbyxor, T-shirt, tjock-tröja, vinterjacka och hjälm på mej) jag försöker prata med honom, men när mitt huvud kmr under vattnet, tappar jag tyglarna.

det kändes som att jag skulle dö seriöst, jag orkade verkligen inte simma in till lands, men av nåt under lr nåt kmr jag tillslut in, då är silver borta, och jag är så trött att jag bara lägger mej i sanden , xD efter en stund börjar jag gå. och som tur är kmr det en bil , hon hade hittat silver och jag fick åka med henne. silver mådde jättebra och betedde sej som att inget hänt, så det vara bara att skritta hem :)

Jag kom undan det här med ett blått ansikte och svullen käke, kan inte tugga, xD på vägen hem försökte jag komma på nåt posetivt, och jaha ni, tillomed i det här var det nåt positivt, jag fick årets första dopp (Y) silver klarade sej helt utan skador, (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Maja
0

Usch, så läskigt! :O

Tur att det gick bra med hästen och att du klarade dig utan större skador!

bubbelbubbel
0

ojsan hoppsan, en älg förmodar jag ?
tur att det gick bra, men varför i jösse namn har du vinterjacka på dig nu ? :)

Maja
0

#2 - Här haglade det idag. :P

Spiritinthesky
0

#2 mjo, en älg tror jag med :D hahaha det är svinkallt här xD det regnade lite hela tiden (: fast jag är kallblodig också, har alltid välldigt mkt kläder på mej, haha ^^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

bubbelbubbel
0

ok, det kan ju förklara saken :)
här är visserligen också kallt, men inte vinterjacka kallt :P

Carmenzita
0

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej stackare <333333333 ush kram på dig iaf <3

Hakimi
0

Oj :/ Men vad bra att det gick bra, och att du överlever!

__iE
0

Uuh, det lät läskigt.. Tur att det gick ganska bra iaf :)

Spiritinthesky
0

haha mjo, det var läskigt :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

J-Parnebo
0

usch då, :/ lät lite läskigt :P

elin
0

Usch, lät verkligen obehagligt!
Tur att de gick bra för er :)

/Elin

AusaBausa
0

Skönt allt slutade bra både för dig o hästen…

MLphoto
0

Men herregud Iza vad pysslar ni med.. Jag säger ju det, du skulle köpt en nordis ;););) *ler*  (Jag som hade tänkt träna dig på söndag, men det går ju inte om du ska se ut som hulken… maha. Ingen morot till Silver nu då ;) )

Nä skämt åt sido, tur att det gick bra!

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Lindbygarden
0

Men vilken tur att du kom upp!! Du kunde ju ha drunknat!

Stor "styrkekram"

Thorsson
0

gud vad läskigt!! Tur att du kom in till land!

jn84
0

Usch vad läskigt!!! Tur att det gick så bra ändå

wewwa
0

Ojdå, vad hemskt, men tur att det slutade någorlunda bra iaf. :)

Turfaren
0

Vilken tur att det slutade lyckligt. Det var en spännande att läsa om vad du hade varit med om. Sedan har du en härlig attityd till livet, som kan se det positiva även i en händelse som denna. Det är en egenskap som gör livet lättare att leva.

Buuc
0

Usch, vad läskigt! :O Tur att ni klarade er då.. :/

elasive
0

Lät läskigt! Tur att det gick bra! Hoppas ansiktet blir normalt snart:)