Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1033 ggr
elin
0

Ang student

Idag har jag gått ut 2:an :)
Studenten om ett år alltså, jag blev så himla inspirerad av christina's student med hästen o så.

Nisse är 8 år nästa år, tror ni hon skulle palla med att vara med?
Vad ska man tänka på om man har med sig sin fyrfotade familjemedlem till studenten? :D

Är väldigt ute i god tid, men tänkte om man skulle börja vänja henne vid ngt särskilt redan nu?

tacksam för svar / elin

/Elin

__iE
0

Är lite emot att hästar är med på studenten i "tåget" efter, visst beror det på hur hästen är, lugn eller nervös, om tåget är långt osv.

Men inte så kul för hästen att vara instängd bland bilar och flak med en massa högljudda skrikanded/sjungandes studenter. Visst beror det ju också på hur stor studenten brukar vara där man bor.

Men det är min åsikt iaf :) Även om det är en kul grej :)

Maja
0

#1 - Tåget? :P

Hur reagerar Nisse nu om det kör förbi bilar? Tutane bilar? Skrikande människor?

Det är klart att det skulle kunna gå, var bara noga med att se till att hon är 110% trafiksäker, klarar av pressen med tutande bilar, skrikande studenter och sång. :)

__iE
0

#2, vad heter det då ? ^^ här körs studenterna iaf runt i stan och så..

Maja
0

#3 - Ja, här med, men inte på ett led (om det är det du menar). :P Här kan man åka lite hur som helst. :P

bubbelbubbel
0

hos oss är det också ett tåg, först går man en lååååååång runda i ett tåg upp till platsen där alla bilar väntar och sen åker man rundan i stan, detta är ju en hyfsat liten stad, uppsala är ju rätt mycket större :P

men är nisse lugn när det är folkmassor och väldigt mycket bilar och folk, skrik och gap, så ser väl inte jag något problem med det heller.

[chriistina]
0

Vad kul att du ble inspirerad :)

Här fick iaf hästen följa med in på skolgården och stå och vänta bland folket. De ställdes sig längstbak under ett träd lite avskillt men ändå vid programets samlingsplats. Sen hoppa jag upp när jag hittat dem (viste ju inte om att hon skulle va där :P) och vi gick lite där vid bilarna. Och sen när första flaket åkt och några bilar så gick även vi vår egna runda.
Här åker man inte på led och Holly slapp det värsta tutandet och spelandet. Sen har hon gott med i parad innan och bara älskar när de spelar musik.

Men att rida runt rätt centralt kanske kan vara en bra idé och se hur de reagerar på hög musik och tutor?
Sen så de är helt trafiksäkra också. Sen hade Hollys ägare ett grimskaft i bettet också för att ha mer koll på henne.
Men börja se redan nu vad hästen klarar av och inte. Holly är 19år nu och det finns nästan inget som skrämmer henne (bara tunlar och vattenmattor ^^)

Nordqvist
0

#4 Är dte inte "raggarrundan" som gäller i Uppsala? ;) hehe!

Maja
0

#4 - Mjo, men inte för alla, vi körde lite bakom stationen, Vaksalatoget och sådant. :P De håller ju på att bygga om i år så vägarna ser helt knasiga ut! :P

Zadeira
0

Jag tog också studenten från samma skola som _chriistina, fast för två år sedan! (Kollade på bilden i inlägget då det stod om det och såg min gamla skolgård ;))

Jag fick åke en gul beachboogie tillsammans med en kompis. Jättekul. Vi körde väl också runt i stan, men alla körde inte samma vägar på ett led eller så, utan man körde bara runt lite som man ville.

lisette
0

häst är ju superläckert. tror nog att nisse pallat det! =)