Speedway liniment
Var hittar jag det?
Vad rekommenderas när det gäller fårskinnspadd med kanal?
Back on track för galliga framben, vilken sort (paddar eller "skydd") hade ni valt?
det brukar finnas i travshoppar

puttar upp.
Linimentet är ju under kontroll, men resten?

vad menar du med padden med kanal? kanalen ska vara tillräckligt bred för att inte trycka på ryggraden, så lika bred som sadeln.

alltså, en fårskinnspadd som har kanal, dvs uppehåll av fårskinn över ryggraden.
Har hittat två varianter, en som heter Mattes och en som heter Christ. Ville höra vad erfarenheterna är av dessa? Vilken är bäst, mest prisvärd?

jag vet ytterligare en. en lite billigare 549kr tror jag.
har itne erfarenhet av någon, men har hört mycket bra om mattes, sen är det den dyraste av dem…
sen ahr man alltid valet att köpa padd utan kanal och klippa ut kanalen som man vill ha den

Jo, jag har ju en relativt ny padd redan.. Funderar på om jag ska klippa kanal i den. Men vet inte hur bra det blir? Nån med erfarenhet från det?
Var hittar du den för 549?

ridsportonline.se , går vidare på häst, sadeltillbehör och till sist paddar. jag tycker den ser jättebra ut. finns i lite roliga färger också:) nackdelen är att fårskinnet kommer från nya zeeland, där jag tror mulesing förekommer. samtidigt kanske mattes paddarna också gör det men där skrivs det inte ut?

ang. klippa kanal så sa sadelutprovaren och sadelmakaren som var på hööks, samme gubbe som skrivit sadelinrpovningsartiklarna på agria, att det bara var att vika padden på mitten med insidan utåt. dra ett streck så man vet vart mitten är och ta fram saxen.

om du köper padd från ridsportonline kan du väl ta den som är grå/rosa? tror den ser superfin ut på dandelion:) jag skulle köpt den beigebruna, tror det blir fint på fux, men jag ha ritne så stor användning av den så det får vänta…

Kan ju inte ha rosa på en kille! 
Är lite inne på den beige/bruna.. Har ju brun sadel. Men de ser ju så konstgjorda ut hela bunten. Ska fundera lite.
Vad är mulesing?

rosa går utmärkt på pojk^^ min lille har fått gå med illrosa täcke:)
du har ju annars den vanliga tråkiga färgen, där fårskinnet är naturfärgat med vitt tyg på ovansidan.

Undrar hur stort "full" är. Min sadel är 18" så den behöver ju vara ganska lång. Ska maila och fråga tror jag.

jo, det är nog bäst. så att den inte är för liten…

jag har suttit och tittat på den padden läääänge. haft koll på den i ett år tror jag, men är man fattig student som inte är i så stort behov av en fårskinnspadd så får man nöja sig med att bara titta;) den kostar ju ungefär hälften av mattespaddarna…

Jag är också fattig student :P
Men behöver verkligen en padd, och nu var ju tydligen den jag redan investerat i inte det ultimata.. Men, men. det kostar att ha häst ;)

Ang. BoT så hade jag valt de med kardborre. det är superenkla att hålla på med!
Men min ET sa att man skulle sätta de på diagonalen, dvs en på hö fram och en på vä bak (t.ex) för att man skulle få igång blodcirkulationen, och sen växla ben =)
*** Kärleken övervinner allt ***