Elektrisk longerings sele
Jag fick en ide en dag förra veckan och gjorde den här:

Sida med ''orginal selen'' utan el: ZCS Även den är ett påhitt av mig. Pillade på nån slags show-grimma och fick den knasiga iden att sätta den på hunden och göra den där selen. :3 Inga djur kom till skada.
Det är som en parodi på alla dessa longeringssystem (jag tror inte på dem och tycker att de är grymma, efter att ha studerat inverkan etc). Lite som den där barfota verkningssidan någon gjorde efter att ha läst om strasser mfl.
I vilket fall… det som skrämmer mig är att så många tror att selen är äkta. Och ännu värre, några har försökt beställa den! x_X
Har visat den på några olika webplatser.
Förutom att jag är fullkomligt knäpp som kommer på sånt här skit, så…
Vart är hästvärlden påväg?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Hahah, helt galet. x]

Är helt på din linje…Gillar inte heller heller när det ska spännas in och spännas ner hur som helst. Förra hästägaren till min nya häst sa till mig: Vill du få ner henne på tygel hela tiden får du spänna ner henne. Skulle inte tro det… Så rider man inte en häst i form enligt mig
Hehe..skönt att höra:P Då är jag galen på ett bra sätt då?
Men fortfarande..folk vill köpa den! ><
otroligt menar du att folk vill köpe en sela som har ström i sig till vilken nytta? Otroligt korkade personer som funderar på köpa en, men visst finns det elhalsband till hundar (inte här men i usa o tyskland? idiot grjjj det med) kanske man ska köpa såna å sätta på dom som har försökt beställa selen.

#5 finns nog i sverige också, dt säljs iaf på tradera.. vet inte om det är lagligt här dock.
Konstigt folk finns det..
#5 yah.. precis det menar jag..skumma folk.. :/
ne det är inte lagligt att ha det på hund. Om det inte har blivit nu på senaste året isf? Jag gillar det inte okey att ha elstängsen å elnät till djur men det e ju för att djuret inte ska rymma o skada sig lr andra.

Underbar undra om du får in beställningar på en som gör hästarna mera avslappnade oxå? *ha ha ha*
Dressyr halsband och "osynligastängsel" får nu mera bara vara med spray. :)