Vad kan hon vara?
Hej! Har funderat över vad det kan vara för ras i Flisan. Hennes mamma är ju varmblod, det vet jag men pappan då? Han heter Aerylic och är import från Irland, så mycket vet jag. Jag tycker det ser ut att vara nån ponnyras i henne. Hon har väldigt tjock man och svans, kort rygg och väldigt feminint huvud. Någon som har nåt förslag vad det kan vara. Jag gissade på welsh cob eller liknande..
Welsh cob - tänkte jag direkt när jag såg henne. Vad vacker hon var! Lycka till med att få fram det rätta svaret. (:
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
New forest o ngt mer, kanske?
/Elin

Russ o new forest tror jag. Hur hög?
/Elin

153 cm, så jag tror inte hon är russ… pappan är ju dessutom import från Irland, tror inte det finns så mycket russ där…

Jag tror lite på connemara faktiskt. Påminner mkt om en connemaravalack jag hade en gång, på huvudet….har tyvärr ingen bild att visa

Vi hade ett russ/halvblod förut. Hon var 147 cm hög.

#7 Jo, men har de verkligen russ på Irland, de kan ju inte vara sådär jättevanliga…

Jag menade inte att jag trodde att det var ett russ. Du trodde inte att dom kunde bli så höga. Då svarade jag dig att vi hade ett som var så hög bara. Nej, russ tror jag inte finns på Irland heller. *ler*

okej, då fattar jag…

En hel del hästar och deras stamtavla kan man hitta på www.allbreedpedigree.com . Testade med din Aerylic men han fanns inte med

nej, trodde inte det heller.. Flisan har inte ens riktiga papper, men jag tycker det skulle vara kul att veta vad det är för raser i henne… I passet står hon som okänd härstamning nu så det spelar egentligen inte så stor roll vad hon är för nåt..

halvblod/vbl. Tror jag.