akut veterinärbesök
jag och andreas kom hem från stan, hade varit borta en timme. som vanligt kommer nadja med något i munnen, denna gången ett ben.
andreas sa till henne fem minuter senare att släppa benet, men det gjorde hon inte. benet satt fast runt underkäken.
ringde min veterinär, han var hemma så vi åkte dit (3 km till honom). fick inte av benet själv nämligen. nadja fick spel på vägen dit och försökte dra av det själv, men det gick inte så bra.
först försökte veterinären med en såg, men det gick inte. hon fick lugnande, sedan provade de en tång som de klipper av tänder med. funkade inte heller. han var på väg att hämta en sorts ståltråd som de sågar av horn på kor med, precis då fick andreas av benet…
nadja var jättelättad. hon hade ju inte kunnat svälja ordentligt så hon saglade överallt. jag kunde inte hålla mig för skratt, för det är så himla typiskt det händer henne ngt sånt. hon har säkert tänkt "oooh vilket gott ben. men men vad händer? aja, nu blir jag inte av med det…"
in i bilen, hon la sig direkt ner. när vi var hemma 3 minuter senare kunde hon knappt gå, hon raglade som en annan fullegubbe. hon hann in till mattan, sen la hon sig ner, vilade en kvart. sedan ville hon äta, kunde knappt stå upp när hon åt. nu nannar hon vid matskålen. har inte orkat ta sig därifrån…
skönt att det slutade väl… 50:- kostade det oss… stammis hos veterinären, inte helt fel… ;)

Skönt att det slutade lyckligt
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
vad skönt att det gick bra för er till slut.
vilken söt vovve!! jätte lik våran som vi hade för flera år sedan. ras??

#2 hon är fyrvägskorsning. rottweiler, schäfer, labrador och berner sennen. helt underbar hund är hon! har haft henne ett år nu och är så himla glad att vi fick henne.
#3 hon är korkad, hon lär sig inte… när vi gick så visade andreas fram benet och frågade om hon skulle ha benet. hon ville ta det igen…
kan ju tipsa er om att inte ge era hundar små märgben! har aldrig tänkt på att detta kan hända. tur att veterinären bor så nära som han gör… :D

Vad skönt för henne att bli av med det!
#5 ok, våran var shäfer och bordercollie. VÄLDIGT lik din som sagt. 

oj vilken lycka, först att hitta en mumsigt ben…men sen inte bli av med det, hua. Skönt att det släppte dock!

haha, förlåt att jag skrattar. Men det måste varit snöpligt för henne att inte bli av med benet när hon ville ;-)
Skönt att det slutade bra. Såg på veterinärerna på tv, när de fick söva en hund av den där anledningen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vilken tur att det gick bra. Och att du hade sinnesnärvaro och tog ett foto åt oss. *ler*
men lilleplutten, djur är bra roliga dom, man vet ju aldrig vad dom ska hitta på :)

Vilken tur att det löste sig!
Har en bekant som har en hund som det är samma raser i. Den är från norra småland någonstans har jag för mig, är runt 1 år tror jag. Lik i färgerna men han är lite grövre och har lite mer labbe-päls =)

urk, hann bli alldeles kall….. tänkte, nu ahr brago rasat genom brunne eller något anant otäckt!
stackars lilla nadja, hon som är så snäll o go… :/
Skönta t tde titne var allvarligare ändå….. kunde ju ha satt det i halsne kanske? *rysa*

#10 åsa, jag skrattade själv så jag höll på att kissa på mig igår. hon såg så himla härlig ut. "mamma, jag blir inte aav med den" å andra sidan så visste hon exakt var hon ha de det och wesley kunde ju omöjligt stjäla benet… ;)
#11 klart man måste dokumentera såna hära saker… :D
#14 nej då, bragobus lever och har svullet skap, men han mår bra. :D hugin brukade ju sätta ben i halsen, men han fick skylla sig själv lite när han låg på rygg och slängde med benet… :D
Har varit med om samma sak,fick såga av det benet med.Dom är roliga våra små och stora djur.

hur reagerade din hund anita? fick den panik?
Först försökte hon få av det hysteriskt,sedan lugnade hon ner sig.Det satt också i underkäken,Det ser ju lite lustigt ut mitt i eländet.Efter det slutade jag med dom runda benen av riktigt ben.

mina kommer aldrig att få denna korta sorten igen, men de som är en dm långa är ju ingen fara. hoppas jag :D

Jag gav alltid min hund dom benen som var längre, på Willys i Kungälv var vi några hundägare som överöste personalen med önskemål och nu har dom långa ben ca 10 cm vanliga sådan som din hund åt och små kort ca 1-2 cm till mini hundar 

willys är bra, har aldrig sett märgben ngn annanstans faktiskt. :D fast de tar slut, när vi handlade häromdan fanns där bara grisknorrar, vill inte ge det till hundarna.. ;)

#21 Nej inga F-ben till hund, fisk, fågel, fläsk och flodhäst

jag tror flodhäst ben hade räckt i 100 år till hundarna..
i fredags när jag kom hem så hade en hund haft problem med magen. skit överallt och spya under bordet. luktade bara bajs i huset.
torka torka torka. nadja drack lite vatten. när jag låg i sängen med en bok hör jag en hund kräka. nadja stod och spydde en brunvatten sörja som stank bajs. sörjan var ungefär 50 cm i diameter. spydde en gång till under bordet.
ringde veterinären för att kolla ev biverkningar på lugnandet hon fick. fanns inga. vet inte vad spyan berodde på, men när jag tog ut hundarna sedan så mådde hon bra och har gjort det sedan dess…
andreas undrade om man kunde spy upp sin egen skit. om den kunde komma ut fel håll. men jag tvivlar på det..
uuh, stackars lille plutt…

HAHAHAHAHAHA töntnadja!!!!!

Vilken tur att det slutade bra! Måste va skönt å ha en veterinär så nära till hands. Fin hund!

Hundarna i min närhet äter inte de mjuka märgbenen längre, för många som har fastnat så som din och har även hänt att två hundar fastnat i samma!
pippa, det var en gammal tråd du letat upp ^^
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Haha ja oj vad gammal tråden var! Det såg inte jag 

skönt att det gick bra till slut

LIESTTE!!!!!!!!!!

hon är väl söt min lilla hund? :D du hittar de mest konstia trådar som man helt glömt bort.

hahahaah jag dog när jag såg den!!!!

du är dum mot min lilla bimbohund! :D

Haha, hur kunde du hitta igen den här tråden pippa?
Men seriöst Lisette, HUR gick det där till?
*** Kärleken övervinner allt ***

hur det gick till? hon är en gottegris, när hon fick ett ben som var så litet så gled benet över tänderna. hon fick det precis rätt för att de skulle funka…

#36 satt och snokade hos nån på inlägg så hittade jag detta =)