Flugtäcke/eksemtäcke
I mitt stall har vi råkat ut för extrema mördar-insekter, har aldrig varit med om nåt liknande. Hästen är alldeles sönderbiten :-(
Nu ska jag köpa ett täcke, men kan ingenting om dessa täcken…
Blir dom varma? Vilka täcken är bäst (inom rimliga prisklasser)?
Har kollat på tre, ett från Börjes, Hööks och Haglunds. Vet ni något om dessa?
*** Kärleken övervinner allt ***

Köp absorbine.

Hjälper det mot knott och mygg oxå?

Ja, det är ju därför som min Fille inte börjat klia sig än. Hur många ggr har vi inte skrivit det?!

Hahaha, inte brusa upp nu Gejsa ;)
Ävewn jag undrar vilket av täckena som är bäst, min pålla börjar bli lite väl sönderbiten…
Switch och Absorbine är inget alternativ för mig.

Absorbine slår Switch med hästlängder!! (lite fyndig me! ;)

Ha ha Jag brusar inte upp. Men jag har ju skrivit det så många ggr att det är bra. Jag och många till som prövat det. Men många skriver om sina hemkok och det fungerar inte. Det fungerar bara i några timmar men detta medel är unikt det sitter i väldigt länge enl flaskan upp till 2 veckor. Men det har jag inte prövat. Sätter på det några ggr i veckan iaf.
Ja, det är den första produkten. Det ÄR bättre än switch också. En del hästar tål tex inte switch för att det är så starkt. Min gobban fick sår av det. Så jag kan inte använda den inte ens hästsalvan på skapet då får han sår av det med.
Men absorbine tål han. :)

Jo gejsa, Tezzies hemmakok funkar! =) Min pålle luktade äckelpizza 2 dagar efter sprutning, och ingen ville vara i närheten av honom, inte ens Brago ;) hihi
#5 switch är som att hälla honung på hästen och tro att bina inte ska komma xD Men ultrashield är asbra! man borstar in det i pälsen på hästarna 3-4dagar i rad sedan håller det 12dagar! men man kan inte bada i sjön med det, då måste man skölja av hemma först.

#8 Mitt hemkok har verkligen funkat kanon, inga problem alls ifjol… Men inatt har dom tuggat rejält på henne. Ska testa att köpa en flaska absorbine =)
#9 haha, inte ens Brago?? :-P

#9,11 JOHO. brago luktar med äckligt nu så de står o kliar varandra :D

#12 Haha, vilken tur :)

#12 Skönt att de är stinkbomber båda två

Ja, brago är ju en riktigt stor INSEKT. hahaha

#10 Kan du inte förklara så att jag förstår bättre om Switchen?

#10 Varför kan man inte bada i sjön?

"17 inte bra för vattnet

eller djuren där i.

Vad jobbigt!
#17 - Giftigt och miljöförstörande. :/

Kan någon förklara "switch är som att hälla honung på hästen och tro att bina inte ska komma" för mig??

Hon menar förmodligen att det drar till sig ännu mer flugor?

Ja, men gör det de?
#0 Har Haglunds flugtäcke till Lyrik, även deras regntäcken. Funkar bra på honom, det ända är att täcket är lite litet i bogen för honom. Har även ett flugtäcke från Hööks som reserv.
#1 Om man har en häst som INTE tål absorbine eller switch då? Lyrik gör det ej, fick stora bölder när jag provade med några droppar.

#24 Inte en aning. Jag har absorbine 

#25# Du ska inte använda droppar. Det blir ju för koncentrerat.
#22# Att hon tycker det är dåligt medel förstås. :)
Det ska vara Absorbine. Det är bra!
#27 Provade på ett ställe, han fick bölder direkt. Även av switch och RB86.
Det enda han tål är Renons och häxbrygden. Men än så länge behövs inget flugmedel här.

Gejsa: NU har jag en flaska absorbine ultra shield =) Jag lydde ditt råd, så nu hoppas jag att det hjälper mot norrländsk blodtörstig knott ;)

Ja, Linnea det lovar jag att det gör. :)
Min pålla är som lyrik, tål inget annat än renons och häxbrygd.
Vill höra mer om täckena!
#31 På Lyrik funkar täckena bra. Har det från Haglunds och ett från Hööks (kommer ej ihåg märket). De är lite för smala i bogen, där skulle han behöva 165, men lite stora i bak. Ser ut som han har kjol på sig.
Han får skav av halsdelen ibland. Så man får spänna den delen löst.
Än så länge har inte flugmedel eller täcke behövs, bara huva.
#16 Switch funkar bara inte liksom, har prövat den många gånger men den biter inte