Mitt nybygge...

vad är det ni bygger?
lösdrift t pållarna..

Oj så tjusigt!! :D

fyyy vad johan är duktig!
såg inte, har ni gjutit platta eller?
ingen gjuten platta bara kanterna är gjutna… visst är han duktig gubben..OCH svärfar!
ska jag lägga in en bild på broren också pippa_???

haaahha jaaa lägg in en bild på bror me!! *fniss*

jaaa jag vill se
hihi skickade en privat t pippa_ via msn…

åååh!! vad fint det blir Åsa!!!
ja visst blir det!!! längtar efter att få inreda det sen när sadelkammaren/foderkammaren är byggd…
jätte snyggt!!
Guu så fint! Duktig familj du har!
/Elin
ja eller hur! Inte lite stolt över dem! Tur svärfar är så pedantisk o inte gav sig när jag sa att det räckte m ett plåtskjul…hihi! Hade inte blivit "riktigt" lika snyggt här hemma!
tjusigt värre ! :)
men auuusaa, kan du inte ta ett kort på hela bygget, alltså huset+lösdrift så man kan få en helhet på det ? :)
svårt o få med allt då vi har tojjehäck på baksidan där stallet ligger..
…ska se om jag får ihop det! Hihi! synd man inte kan flyga…
längst t vä. stallet/lösdriften sen direkt efter ihopbyggt kommer garaget och huset sist längst t hö på bilden…
oj ser inte ut som bygget är till hästar :) tjusit värre
jo men det var nått sånt jag tänkte :D
roligt att få en helhet på det hela, lättare att se hur det ser ut :D men det ser fiiiint ut !
Jopp mkt tjusigt! duktiga gubbar här.. hihi!
Frågade mannen i dag när han trodde det kunde vara klart mja ev nästa helg…Håller tummarna…
Suuupersnyggt!! :D
duktiga gubbar du har ! du får hålla hårt i dom :D
så småningom kommer det o komma en altan på husetsgavel(där jag stod o fotade nu och sen ett förråd nästan längs m garaget/stallet så det kommer bli en innergård där Tindra stod..bara planer men ändå så pass så vi fått bygglovet o planerar börja m grunden i vår t altanen…

vad fiiint!
#29, wow ! :)
men hur ligger huset i förhållande till andra hus, gata ect ?
Har grannar på båda sidor om huset men tomt rätt bak på baksidan…bara ängar, kohage o sen väg o åkrar därefter…men ligger 2 hus längs m hagen men m hög tojjehäck emellan…
På framsidan har vi grannar mittöver och på ena hållet är det också hus men inte på andra…Jag tycker vi bor rätt fritt o har inte hus så tätt inpå men kunde ju alltid önskat ännu längre t grannarna= mer plats för hagar…hihi!
svårt o förklara hur man bor men men…
jag tror du lyckades förklara rätt bra :)
men vad är en tojjehäck ?!

Tuija = höga enbuskar.
# 35 tack! Visste jag skrivit fel men kom inte på hur de stavades..fula är dem men praktiska!!!

#36. Det låter ju som du skrev :) Växer fort gör de också.
Ja eller hur, mkt tacksamt o sätta när man vill slippa blåsten fort!!! ;-D

Fasiken vad avis man blir. Ser ju jättefint ut. När är ditt hus byggt då? På 80-90 talet? Fin färg också. 
Liknar nästan min gröna som jag ville ha på vårt hus innan vi flyttade hit. Här är ju falu rödfärg på allt. :(
aha, nu förstår jag vad det är för buskar du menar ! :)

åsa så fint det blir!!! =)
#40 huset är byggt på 1950-talet men renoverat, tillbyggt och klättt m panel…förr var det ett husm hängtegel o alldeles fyrkantigt. liiiite skillnad nu!
#42 det har blivit JÄTTE bra, tur de fick som de ville gubbarna här hemma;-D flyttar in pållarna nu i veckan…kul kul!!!
tjusigt =D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Snyggt bygge!! Nu borde ni väl vara klar med allt så att vi kan få se bilder igen :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Har du inget att göra tezzie? Letar upp gamla trådar. :)

Japp, det regnar ute nu och bara skit på tv´n + rätt dött här på RiF ;)
Nu slipper ni mig, ska åka och rida samt sälja sadeln :)

Här det sol. Fick några stänk i morse men det blev ju knappt blött. Jag ska åka och hälsa på Sorro nu. :)

Vi har 6 grader……

Oj, jag har inte tittat men nog är det minst 18 iaf.
oj då har jag glömt o lägga in bilder på helt färdigt bygge…då får jag väl plåta det samtidigt som jag plåtar pållarna t Pippa_ eller ja kezo ville hon ha bild på iallafall men tar nog på alla 3…
återkommer strax m bilder…går ut nu o fotar för nu har vi sol o uppehåll…;-D
woooow, han hade ju vunnit månadens häst!! ;D
ja han var före sin tid;-D

vad fint ni har det =)
#61 Tack
Önskar ju att stall o sadelkammare var lite större men jag är glad över det jag har!