Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1366 ggr
pippa__
0

OT: Sommardepp???

Finns det nått som kallas sommardeprission? Vet att det finns höst/vinter, men sommar???? Eller är det bara jag som inte är som alla andra? hmm

Vill bara spy på allt och alla av nån anledning..why???

tezzie
0

Man kan nog känna så oavsett årstid! Hoppas det vänder snart :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Maja
0

Då kan du slå ihop dig med gammeltanten i stallet nu när eksemtäcket har slängts på. Hon står med huvudet i ena boxens hörn, deppar och tycker att livet är uuuuuuurtrist!

pippa__
0

#1 Mmm hoppas jag me..sjukt jobbigt att då och irritera sej hela riden

#2 Hur kan det komma sej? Jag har varken exemtäcke eller box, men jag lyckas deppa ändå.. :/

tezzie
0

Såna perioder har jag med, tycker att allt är skit bara, och alla man känner är dum i huvudet… Men de brukar ju gå över ;)

lisette
0

du behöver kanske ngt mer att tänka på? du har ju haft fullt upp med skolan, två hästar osv. nu har skolan slutat och hercules åkt hem… det är ju stor omställning.

pippa__
0

#4 Jo visst går de över, men blir så förbannad bara på mej själv…

#5 Har för lite att göra känns det som..allting går emot mej..

tezzie
0

Oj, har Hercules åkt?? Vad tomt och trist :-(

pippa__
0

#7 Japp det är jättetomt!! Att en sån liten skit kan lämna ett så stort tomrum… =(

lisette
0

#6 ja men det är ju det jag menar. från så mkt till ingenting, det är klart det känns..

det är bara till att ta brago o göra vad du vill med honom!

Peppe
0

jag är nog oxå i en sommardepression… vet inte hur jag ska göra med Blacky, önskar att någon gick och hämtade honom i hagen och gav honom ett toppenhem så jag slipper fundera mer

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tezzie
0

#8 Då får ta hand om Lisettes Brago då? Hon lär väl ha fullt upp ändå, med jobb, barn och allt bröllopsplanerande ;) Höll inte du på att köra in han?

#10 Hon som tävlar han åt dig då?

pippa__
0

#8 Jag håller på me han varje dag. Han körs eller longeras eller annat skoj..så mkt annat som ska stämma me tyvärr…

Peppe
0

#11  ?

tezzie
0

#13 Läste i en tråd att ni hade tankar på om Haag skulle köpa honom!

Zadeira
0

Petra, jag vet precis vad du menar. Jag kommer känna likadant till helgen!

Denna månaden har varit  full rulle, dels hundvakt, sen jobbet och allt på det. På tisdag kommer ägarna till hunden hem, på fredag är sista jobbdagen innan två månaders ledighet.

Är rädd att man får nån uttråkningsdepression när det plötsligt är jättetomt.

Peppe
0

#14 nej det ska hon inte… dom ville inte ge vad han är värd =)

tezzie
0

Okej, ja då ska man självklart inte sälja… Hoppas det löser sig :)

AusaBausa
0

MEN när åkte han hem?????????? fy vad trist! Du får JÄTTE gärna komma ut hit o tömköra igång Kelda eller vad som helst…mocka till exempel, hehe! MEn man bor ju långt ut i tassemarkerna så det kanske blir för jobbigt…;-P

pippa__
0

Japp det är jättelångt..framförallt eftersom jag har Staren i djurröd.. Det var väl en 2 veckor sen han åkte hem. Gråter

pippa__
0

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH får snart panik!!!!!!!!!! Lisette ringer och meddelar att min tjocka häst har fastnat och dragit av sej skon!!!!!! Tar det aldrig slut??????????!!! grrrrrr

Loa-bg
0

Sommardepp för att jag har sommarjobb ^^ Det enda som håller mig uppe är tanken på 15.000 kr… Låt dessa 4 veckor gå snabbt!

pippa__
0

jag vill oxå ha sommarjobb!!!! Var ska du jobba Lovisa?

gejsa
0

Men skulle du inte köpa han petra?

pippa__
0

Köpa vem?

tezzie
0

Jag vet att detta inte är till nån tröst, men jag är iaf årets största hårdepression just nu. Minns inte när jag klippte mig senast, har alltid fulhåret i en stor tofs i nacken… Så ja, jag är just nu skitful :(

gejsa
0

#24# Hercules förstås som ni snackade om i tråden. :)

Maja
0

#25 - Får jag komma och klippa? :D

tezzie
0

#27 Välkommen :-)

Alex
0

Depressioner/nedstämdhet kan ju komma när som helst, men det behöver ju inte betyda att det är just årstiden som är orsaken. Men det finns faktiskt folk som mår sämre under vår/sommar och bättre under höst/vinter. ;)

Men om det nu beror på tomheten och så, försök hitta på lite saker, åk iväg, bada eller nåt, ut med kompisar, eller starta nåt projekt hemma du kan greja med. Så du har saker att göra, som du tycker är roligt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

pippa__
0

#26 Nä hon ville inte sälja..=(

#29 Allt beror inte på tomhet, men annars kan jag nog sysselsätta mej. Här finns jättemkt hästar i Djurröd..det är ngt jag tycker är roligt =)

Alex
0

Kan ju vara värt att gå och prata med nån också. Om inte annat kan de ju kanske hitta orsaken i alla fall, och förhoppningsvis hjälpa dig att komma rätt igen. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tezzie
0

Jag har faktiskt gått till psykolog och kurator och pratat (iofs efter en stor kris i mitt liv) och det är det bästa jag någonsin har gjort. det var så extremt skönt :)

pippa__
0

#32 Du säger det asså? Men hur fungerar sånt på "inte prata männsikor" ?

Zahara
0

Jag ska iväg nästa vecka och jag är som du e "inte prata människa" jag kan skriva vad jag tyckte om det! tänkte ge det en gång ch se vad jag tycker…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

pippa__
0

#34 :D Hade varit snällt!!

tezzie
0

Jag är verkligen oxå en "inte prata människa" :-)

Jag bytte psykolog en gång, den första jag fick avskydde jag efter redan fem minuter. Jag vill inte ha någon som sitten och "hmmmmmar" och tycker synd om mig. Men sen hade jag turen att få världens bästa, hon och jag kunde prata om precis allt mellan himmel och jord och det var så skönt.

pippa__
0

#36 Varför gillade du inte nummer 1?

tezzie
0

Jag befann mig i en mycket kaotisk del av mitt liv, och hon kom in i bilden bara någon timme efter att jag hade förlorat min son och hon sa helt fel saker vid helt fel tidpunkt. Det var helt enkelt personkemin som inte stämmde för fem öre!

Jag fick min nya psykolog genom företagshälsan förresten.

Mår du dåligt så tycker jag absolut att du ska vända dig till din vårdcentral och få hjälp via dom. Ge det en chans iallafall :)

fridak
0

#37 för hon hmmmmade, står i inlägget jue;)

pippa__
0

#38 Ok ja det kan ju inte alltid stämma..mmm vi får se hur jag gör… =)

#39 Men ville ha lite mer utförligt svar..=)

bubbelbubbel
0

jag tror också en kurator/psykolog och allt vad dom nu kan kallas kan vara en bra idé.

det många tyvärr tror och tänker är att man är en knäppgök om man går till psyk och pratar med någon.
vilket man absolut inte är. varför skulle man vara det lixom ?

säger som tezzie, att mår du dåligt bör du vända dig till någon, jag vet ju inte hur det funkar hos dig, men hos mig ringer man direkt till psyk och sen bokar dom tid därifrån, man måste alltså inte gå genom vårdcentralen.

Carmenzita
0

Var också jätte deppig innan :/ men min underbara kompis har fått mig på bra humör igen :)

Lyrik
0

#29 Om man inte har någon kompis då?

Har världens dunderdepression. Äter antidepp-medicin sedan januari, men det hjälper inte.

Alex
0

#43 Då får man väl försöka hitta på något annat att göra, det var bara förslag. Om medicinen inte hjälper kanske du borde fråga om du får testa någon annan sort?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lyrik
0

#44 Fick testa en annan sort i januari. Men den fick jag biverkningar av så jag hamnade på akuten med ambulans.Ledsen

tezzie
0

#43 Om medicinen inte fungerar så ta kontakt med din läkare och be om att få ett annat praparat, det finns många olika att testa!

Lyrik
0

#46 Inte så lätt att få tag på henne. Ska till vårdcentralen på mån för att skära bort en leverfläck, så jag får väl jaga henne då.

tezzie
0

Då kan man väl boka en akuttid på VC?

tråkigt att du inte har några kompisar, men försök hitta på något annat att göra då, eller försök att skaffa nya vänner (jag vet att det är jättesvårt)

Lyrik
0

#48 Har en kompis kvar, men hon ska troligen flytta ner till Göteborg. Hon har inte tid med mig, säger hon. Hon har en liten jänta, 1½ år som tar tid (ammar ffFörvånad).

Har bara Lyrik, jobbet och hemma.

Zadeira
0

#49. Jag har väl i princip samma saker som du, jobb, hemma och två-tre kompisar jag sällan träffar, och jag trivs jättebra. Det är väl så att man är olika som person, jag trivs med att inte ha många omkring mig. Du verkar inte göra det. Du kan få lite av min osocialitet, jag tror jag är lite för mycket ensamvarg egentligen!

Jag var däremot väldigt deprimerad, skar mig och gjorde dumma saker under många år… lite pga att jag fick ångest av alla folken överallt, hela tiden… mest pga andra orsaker som jag inte drar upp här. Jag vet inte hur det kom sig, men när jag slutade gymnasiet försvann den största depressionen, nu får jag bara downs ibland i kortare eller längre perioder, men mår generellt mycket bättre.