jockeysits!
Min första sköthäst var föredetta galoppör, som tyvärr blev skadad och inte kunde fortsätta, men under en ridlektion lånade hennes ägare ut henne och galopputrustningen så att alla fick prova på att rida med riktig utrustning och allt. Coolt, men inget för mig. Jag föredrog att rida henne normalt.
Jag har tävlat galopp :) Fast det var längesen, så det finns inte på kort :P

Red ponnygalopp förut, men det var innan digitalkameran kom till vår familj, så har inga bilder på datorn.
Inte provat på galopp så, men galopperat med jockeyläder på en träning en gång eftersom min tränare påstod att det var bra för balansen :P Och satan vad jobbigt det var..!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
har inte provat galopp . men har galopperat och sånt i jockeyläder på ridskola och en gång på min egna häst och det gör jag aldrig om :P
Har inte ridit galoppörer utan bara galopperat med jockeyläder på diverse ponnyer :D

har oxå ridit i jockeyläder på lekioner. stärker benen otroligt =) men fy så jobbigt det är. haha

jag har själv aldrig tävlat i galopp men ska börja rida monté på mitt russ och har infördkaffat mig en galoppsadel=) Sitter och rider runt i korta läder för tillfället.. Skit jobbigt hehe

har en f.d galoppör så jag har fått känna på den farten fast jag inte ville. men fort går det och så snabbt han kommer upp i farten. Kan förstå varför jockys kura ihop sig på ryggen. Gjorde jag som en reflex.

#9Låter skoj=P Ja har bestämt mig för att prova på galoppsporten nån gång innan jag dör
Även jag har ridit i jockeyläder på lektioner. Jobbigt xD
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag har faktiskt provat på att sitta i jockeysadel på ett ridläger. Obeskrivligt kul var det! ^^, Dagen efter hade vi dessutom 2 timmars "benträning" i skogen xD
Det är någonting som jag gärna skulle vilja pröva igen! =D
Tränade mkt ponnygalopp med B-ponnyn innan han blev såld, och eftersom jag under senare tiden var för lång för honom så blev det jämt korta läder (kortare än hopp, längre än jockey).. Så varje skentur blev det jockeykänsla ;)
Har tyvärr ingen bild från galoppträning..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jag har jobbat inom galoppen från och till i över 10 år. Har amatörtränarlicens. (Eller, ja, jag har inte aktiverat den än, men jag har rätt att göra det.) Min ena häst är en f.d. galoppör. Hade min kropp inte varit sjuk så hade jag blivit jockey, men jag är i princip lika nöjd med att träningsrida och bli tränare. (Men det HADE varit kul att rida löp!)
Galopp är bland det roligaste man kan göra, tycker jag! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#9 Man kurar inte ihop på hästryggen för att det går fort, utan för att det ska gå fortare!
Så om du vill bromsa ska du räta upp sig i sadeln, inte tvärt om.
www.stuteriprecious.se
Jag och Attlid har ridit galopp på hennes häst, men hon råka ut för en olycka (a)

har inte, men tycker de skulle va skitkul att prova på ;)
#16 Hehe… 
Men ja, har testat att rida i jockeyläder på Windy ett antal gånger. Ibland går det bra, ibland inte :p
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Skulle gärna pröva! Stallet ligger nämligen bara några kilometer från en galoppbana som man får vara på. Så möjligheten finns, får väl pröva i framtiden.

Red ponnygalopp i typ två år förrut, men har slutat nu "/ Det är verkligen jättekul :)

Jag var inne på jägersro i lördas och red mitt russ fort i monté.. Jag sattsar på jockey sitsen för att störa så lite som möjligt. MEn jag upptäckte snart att ja har urkass kondition..Men har sån tur är fått chansen att få hjälp av ett proffs så det bär av till ett ridhus på lördag där ja ska rida galoppsits på gubbens araberXD.. ska bli spännande!
ja ska försöka få nån bra bilder när ja rider på lördag!
(bilden är i dåligt kvalité)
Vi har ibland jockeyträning i gruppen på ridskolan, efter 45 min i jockeysits är benen mer eller mindre spagetti.. Har tyvärr inga bilder :(

Jag har ridit ponnygalopp på jägersro. Skit kuligt :)

har gått på galopp "kurs" på jägersro. det var jätteroligt, skulle tävla men det blev inte av, Jag var bara med i ett prov lopp :D
Fanny har ridit mycket ponnygalopp. Hon har vunnit galopp-SM för Gotlandsruss tre gånger. Bilden visar Fanny på Tejas Monita på väg mot seger.
Ännu en bild på Fanny och Tejas Monita. Innan start denna gång.
Malena sitter i jockeysits då hon tävlar i monté på varmblod. OBS! Kolla skillnaden på knäläget mellan de olika ryttarna. (Malena mitt i bild)

#27 oj=) snacka om attt hon måste har bra med benmuskler=O
Tejas monita har inte hon det svenska redkordet i monté? :)
#29 hon hade.. blev av med det i sista monté-loppet för året. Hon vann men Chikita som var tvåa startade 20 m bakom och slog då monitas tidigare rekord. Men vi jobbar på att ta tillbaka det!
Snurrade upp stigläderna på min första sommarhäst och red galopp… hade träningsvärk en vecka efter, haha :D

Det är många som säger att de har ridit i jockeyläder, men kom igen när ni har haft fötterna nästan i höjd med hästens ryggrad. DÅ har ni ridit med jockeyläder.

www.stuteriprecious.se