Stallfärg?
Eftersom vi ska göra om i stallet nu innan nya hästan kommer tänkte jag passa på att måla om det också. Nu är det mörkbrunt med vitt över men jag tycker att det är så mörkt. Har ni något tips på någon annan färg? Vad har ni själva? Visa gärna bilder.
Vi har trä^^ Ridskolan hade dock skogsgrönt och vitt, väldigt fint faktiskt!

Jag skulle ändå rekommendera svart eller brunt, mörkgrönt eller något nertill. Skiten syns så tydligt annars, å skitigt blir det ju tyvärr..
I nya stallet är det tegel väggar. I gamla hade vi svart och vitt och rött.. Det var spygrönt när vi flyttade till det stället..
Jo det är klart, det blir ju rätt skitigt i boxarna. Kanske får satsa på bättre belysning istället och ha mörkt där nere iallafall.

Vi har både grönt/vitt och vinröd/vitt i stallet.
Jag ville så gärna ha rött så stallägaren målade om min box en sommar då vi var hemma på bete… hehe
Då jag (jag menar "om jag") bygger stall så blir det nog grått och vitt.

jag har enbart trä. tycker det är finast.. :D

#7 Japp japp me too ;)

Vi har blått och vitt, men jag tycker mörkgrönt och vitt är finast :)
ja du ljusa färger e fint det blir mycket ljusare me nskiten syns mera. Här har vi grönt o vitt svart galler å svarta kanter (allt som är järn är allså svart) Jag skulle gärna haft det i ljusare grön färg eftersom det e mörkgrönt, jag funderar på att svampa det mörka med ljusare grönt lr vitt, vi får väll se vad ägaren säger om mitt förslag. Cilla #6 vad heter ponnyn på bilden? tyckte det såg ut som en som hete Albin :)

#8 vad konstigt då.. ;) har du ingen bild på det?

#11 Njae inte än.. :P

#12 men du har väl ändå på mitt stall?

#13 har du fler bilder på stallet? smart att sätta plywood på väggarna. men blir det inte onödigt dyrt?

Nix, plywood var det alternativ som vi ansåg billigast. Vi har plyfa nertill och plywood upptill. Om du vill kan du se mer på min hemsida, där är hela stallbygget dokumenterat. Det heter väl egentligen inte plywood, utan något annat som jag inte kommer ihåg…..

osb skivor heter det. :D

förlåt att vi nappar din tråd surviver!

Vi har vitt och falu röd färg, alla galler och små detaljer är svarta.
Stuteriet här i närheten har mörkblå färg på sina träboxar, SKITLÄCKERT är det :) Och gallrena är orginal då (stålfärgade;P)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

#10 han hater inte Albin ;) Han heter Japp :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Vi har vinrött och vitt i nya delen där jag står, i gamla har det nog varit gult och svart en gång i tiden….
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
vi hade ljusgrått och vitt, allt både inne och ute gick i ljusgrå och vit, m vissa svarta detaljer. Svin snyggt om jag får tycka till lite :P
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Vi har vitt. Tegelvägg som vi har målat. :)
#6 det har vi med! :D
Nu har jag varit och köpt färg, det kommer att bli jättemörkblått och vitt.
Vi har blått och vitt.

det tror jag blir kanon fint med mörkblå å vitt :) #28 om du vill ha lite ljusare så gör det jag har funderingar på svampa ljusare färg på det mörkblå så blir det lite ljusare

Mitt stall går i terracotta, sandgult och grafitgrått inne i boxarna neder till. Ja ha även vitt på pelare och metallsvart på all metall. jag målar om i stallet varje sommar.

#33 har du ingen bild på det? det lät supersnyggt!
Vå har trä

vi har helt vita väggar i puts, och ekträ på inridningen.. tvättar dom några gånger i veckan, och målar 1gång per år. Rent å fint håller de sig då =)

#34 Inte för tillfället men kan fixa det.
#24 håller med dig, det är skit snyggt med ljusgrått och vitt :) och visst, det är ljusa färger som all smuts syns på, men då får man väl städa ;) blir väldigt ljust och frächt!
Grönt, svart, grått och vita tegelväggar.