Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 793 ggr
Shira90
0

Weee!! Det ska regna !!!

SkrattandeJepp ni såg rätt, vi kollade vädret flera gånger och det ska regna. Visst känns det kanske konstigt att bli helt överlyckligt över regn men jag verkligen längtar efter lite regn, speciellt för betets skull, just nu är det helt gult… och marken är stenhård, går knappt flytta stolparna utan slägga och spett.

Sen är det bra för pållarnas hovar, då de jusst nu är vädligt torra. För att höet inte ska kosta över 10 kr/kg så behöver det regna lite så att alla "bonnar" kan slå lite hö som vi kan köpa i höst    Skrattande

~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

tezzie
0

Håller med dig =)

Här kom det regn igår, och en skvätt inatt. Hoppas att det kommer mea sbart =) Skulle vara skönt om det kunde ösregna i 2 dygn eller nåt, så att det blir ordentligt bött i marken =)

*** Kärleken övervinner allt ***

wewwa
0

åh, vad bra. Jag längtar oxå efter lite regn…

Shira90
0

Ja verkligen =), fast det känns konstigt att längta efter regn

Yessica
0

Jag hoppas också det kommer regn. Det är så dammigt och torrt överallt. Kollar jag våran väderprognos står det troligtvis regn tis-fre. Jag hoppas det blir så!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

fridak
0

vi har redan plockat in hö:) ca 16 ton och har ytterligare 7-8 från förra året. Men eftersom det fortfarande finns plats på skullen hoppas vi på bra andraskörd:) så regn får komma snart, bra för hagarna också:)

Shira90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bildbevis från SMHI =)

Lyrik
0

Vill oxå ha regn. Ska komma tis-fre här. Behövs för betet, hovarna och Lyriks hosta.

Även bönderna vill ha regn. Annars får de börja ge av vinterlagret eller slakta av djuren. Stod om det i UNT i helgen.Ledsen

Buuc
0

De har sagt att det ska regna hos oss, men ännu ingenting. :) förutom en ordentligt 10-minuters skur under natten. Det borde regna lite för att spola bort all äcklig pollen, men sen räcker det. :) Sjöar ska börja värma upp sig så det kan bli normal sommar!

Zadeira
0

Det ska regna torsdag-fredag här sägs det, men om det kommer göra det är ju en annan femma…

AusaBausa
0

behöver verkligen regn nu…

hagen är torr som fnöske o får nog ta o stödfora shettisarna lite ändå nu när jag tog hem Kelda också,

då sommarbetet är för kraftigt för dem…

Canonball
0

Åhnej! Frodigt gräs = FÅNG!!

Annars behövs det regn, vill bada April nu :)

Loa-bg
0

Usch ja, måtte det komma regn… Vi har inget gräs till hästarna överhuvudtaget och mina krukväxter dör så fort solen går opp :/