Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: hoppning
Läst 2114 ggr
Silenos
0

Tack JN och Skörbyteamet !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi och hoppade Clearround på Stall Skörby. Väl arrangerat och jättetrevligt ! Vår älskade Galileo är nog bland det lataste som finns, han brukar spela halt när han kommer in på en ridbana. Sist vi var iväg tog de oss av banan med motiveringen att " Stillastående hoppning är en säkerhetsrisk".

Men idag blev det ( i sakta mak ) faktiskt en felfri runda !

Tack Stall Skörby för att vi fick komma och vara med på er trevliga tävling !

Silenos
0

My och Dumle fick också en rosett !

Eve
0

vad kul att et gick bra (: synd att jag inte kunde komma och kika :(

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Maja
0

Söööta! :) Grattis också! :)

jn84
0

Åh, vad roligt att ni uppskattade tävlingen!

Det blev en jättelyckad dag och jag hoppas att folk blev nöjda. Det är ju lite svårt att ordna tävling när vår volt är så smal.

Tror de flesta fick rosett i alla klasser, vilket var lite roligt :) Dandelion (startade fyra gånger stackarn) tog två i clearrounden på 50 cm, en med mig och en med mina äldsta lillasyster (Dandelion1000). Sen hoppade jag och Emma (Em_ma) honom i 60:n också. Då kom hon etta och jag tvåa. :)

Mindre roligt var att två ryttare åkte av, men båda var från vårt stall och ingen gjorde illa sig. Jennie var den ena av dem XP

Vi lyckades dessutom ha två lösspringande hästar. Lykka smet ut ur sin box och for iväg utan nån utrustning bland ekipagen. Inte så bra! Den andra hästen kom utifrån och lyckades komma loss när de skulle lasta den. Men han verkar ha planer på att springa hem, sprang flera hundra meter hemåt. Det jobbiga var att det både är järnväg och 70-väg på vägen hem. Men som tur var kom han på bättre tankar och stannade så han kunde fångas.

RubHel
0

Jag tänkte att jag skulle skicka in lite bilder, men har inte hunnit än. Sitter och pluggar just nu vid pappas dator… (men självklart blir det ju ett besök här också lite då och då haha :P)

#4 Min kompis, Nathalie, galopperade iväg efter Touch när han stack sin väg. Tror det hjälpte, för han verkade vara lite sällskapssjuk den där busen :P

gejsa
0

#4# Va ramlade jennie av Sorro? Vad hände då? Gjorde hon illa sig?

[Jennniie]
0

#6..
Nee det var ingen fara. Jag ramlade på fötterna :)
Vi va inne på banan och sen vid sista hindret som va på en diagonal så blev de lite missförstånd. Han ville till höger och jag till vänster precis innan hindret och han slängde sig o jag va kvar i luften o landade på fötterna breve honom, :)

Hoppade upp o red banan igen, men då rev vi tyvärr så fick ingen rosett. Hade jag inte ramlat av hade vi fått :/

gejsa
0

Haha ok! Tänkte väl eftersom du inget skrev i mejlet i dag. :) Precis så där gjorde Gobban en gång med mig med. Då vågade jag knappt hoppa något mer. Jag höll på att få stolpen mitt i ansiktet.

RubHel
0

Dandelion

RubHel
0

Dandelion igen, nästa ryttare :)

RubHel
0

Igen :P

RubHel
0

Prisutdelning

RubHel
0

Sorro

RubHel
0

Sorro

RubHel
0

Och en gång till.

Fick inte med avramlingen på bild, dock.

RubHel
0

Lykka
Fotad i motljus

RubHel
0

Lykka igen

RubHel
0

Min kompis Nathalie var på plats med sin 5-åriga D-ponny Denize.

RubHel
0

Denize

RubHel
0

Touch of Power

RubHel
0

En annan kompis var också med och tävla, Mimmi på Pollan.
Pollan står i samma stall som Astra.

RubHel
0

Dumle, antar jag? :)

Yessica
0

Kul att det blev en lyckad dag för er! Hade ju gärna varit med ;D men men. Fina bilder, som vanligt, Rubi! :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Silenos
0

#22 Härlig actionbild på Dumle. Om det är möjligt får du gärna maila den till info@ponnyland.com .

[Jennniie]
0

#13 .. Shiiit vilka händer jag har.. Men jag e så rackarns rädd att rycka hästen i munnen.. Hihi.. Synd att inte avramlingen kom med;P

[Jennniie]
0

Okej.. Jag har nog aldrig blivit rädd när jag åkt av o hoppat.. El joo en gång, då ramlade jag av o skrapade upp hela ryggen och tappade luften. Det var inte så roligt :/ Men peppar peppar, har jag inte gjort illa mej riktigt nångång ..:)