OT: 35 grader!
vi har 35 grader här :O
Ska bort till stallet oxh ta in pållan min, fy vad varmt för de stackars hästarna idag i denna värme…
Hur varmt har ni?
/elin
/Elin
Ehm.. Vi har det varmt, så mycket vet jag. ;)
Kusarna får gå in ibland också, speciellt jobbigt för eksemtanten med täcke, sol, insekter och allt. :(
Vi har haft 33 grader i skuggan i 10 dagar nu, börjar bli lite torrt ute :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
26 grader på ena termometern, 29 på den andra. Båda i skuggan. Vet inte vilken av dem jag ska lita på, med det är iaf varmt…
33-36 grader här också, har väl haft det i snart en månad.. men idag fläktar det faktiskt lite, så det står inte bara o steker på samma ställe.
Gräsmattorna liknar savanner…
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Här i norrland ligger vi oxå på 30-32 grader i skuggan. Att gräsmattorna liknar savanner är helt rätt ord.
Var nyss och vattnade hästarna och min kuse är så fruktansvärt biten av insekter, ändå har jag sprayat på henne medel varje dag, samma medel ifjol och inte ett enda bett. I år är det mördar-knott!!!
*** Kärleken övervinner allt ***

22.4+.
//Wizy

Vi tog in förr i värmen men det finns inte så mycket broms ute. Och det var ju mest därför som vi tog in dom. Nu får dom absorbine och det hjälper ju jättebra. Värmen lider dom inte av så länge dom får vatten att dricka.
Dom tas ju in på natten i stället.
mina har skugga rätt mycket o det blåser ju bra så jag tar inte in dom, hagarna e inte mycket att käka i men jag har ytligare en till att öppna men mina russ e feta så nja dom får ha dom korta nypen ändå, ska se om jag ska ta ändå å öppna den sista hagen en då ska dom bara få äta i 2 tim om dagen men det blir inte av idag, kör in hö igen i denna värme mmmm skitskönt dag att göra sånt här på :P 1000 balar är redan inne å nu väntar 5 vegnar på att få komma in, kanon fint hö. Men vi får väll hoppas på lite regn det behövs till gräs å att man ska kuna ta 2a skörd då ska det bli ensilage.
vilka smarta hästar ni har då! haha, kusarna i stallet står mitt i stekande sol vid grinden och hänger som vissna tulpaner. Ändå har dom träd och skugga om de bara känner för att pallra sig dit.
Så jag tog in min dam och det uppskattades kan jag lova:)
/Elin

#9# Dom går väl mest dit för att dom är mätta. Iaf gör mina också så. Ställer sig i vinterhagen vid grinden då och då. Där har vi ju vattnet också. Sedan vilar dom där efter en stund går dom och äter gräs igen.
vi har gul gräsmatta och runt 30 grader.
30 grader här i skuggan ^^ Liiite vind har vi som tur är!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
grönt än så länge på beet och gräs mattan med :) men så bor vi i ett område som är ganska sankt annars så här är väl inte riktigt lika torrt :) mina står ute alltid dock kommertanten och vill bli duschad var dag när jag fyller på vatten :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Här är de 30 grader :) Solen ligger och gassar;) man vill ju bara hoppa i och bada!

Här har det gått från gassande sol till super-åska och ösregn, I just love it :-)
skicka hit det tezzie!!!!!

Haha, aldrig i livet :) det är som om himlen öppnat sig :-) Vi som har bokat bord på en uteresturang om en timme, haha! Är det bara det som behövs för att vi ska få regn så ska jag äta ute minst en gång i veckan ;)
snälla tezzie, jag ber snart på mina bara knääääään!
fast det är otroligt kvavt här idag, det kanske kommer inatt ? :D

Här är luften riktigt fräsch nu, det doftar regn :-D

Säg den glädje som varar?? Nu kommer solen fram igen, men det lättade iaf upp luften här =)
då hoppas jag att du har skickat ner det hit!

klaga inte ;) jag har stått UTE i denna värme hela helgen med långbtxor, t-shirt och väst ;) det var liiiite svitt!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
har väll haft runt 35 grader här ute på "vishan" typ hela veckan xD vill inte ens veta hur det har varit inne i stan.. :P nästan all min tid har tillbringats i våran sadelkammare. svalt och skönt ;)

jag har kört in hö. på skullen är det bastu med kass luft, men höet måste ju in. och för att slippa stickor i armar och ben så blir det långbyxor och långärmat och vantar=ännu varmare. ~16 ton kom in och vi hoppas på bra väder för andraskörd.
Haft grymmevarmt i dag o ngn sa att ozonskiktet just i dag var x-tra tunnt(hur man nu kanmäta det) så man skulle hålla sig inne, lätt fördem som har svala hus…är det varmt ute har vi ännu varmare inne, NAJS!
Undrar om inte det kommer åska hit också för flugorna bits som f-n!
Klockan är snart halv elva och jag var nbyss ute med hunden.. Det är runt 25 grader nu, känns helt bisart.

Växlar från 27 upp till 35 varje dag
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Vi har svalt och skönt nu, det kommer foretfarande en regnskur med jämna mellanrum :-)

#28# Det är ju bra för era bränder iaf. Men dom är kanske helt släckta nu?

Nä, det brinner tydligen så djupt ner, i själva rotsystemen… Jag är jätteglad över regnet som kommer, det går att andas ute nu igen, inte alls lika kvavt och jobbigt längre :-)

Riktigt kvavt och varmt har det varit idag, men det började småskvätta lite för någon timme sedan. Hoppas det fortsätter hela natten och i morgon.
jag vet inte hur varmt det varit i jönköping, men varmt har det varit iaf. någon som vet exakt temp?
#32, vi har haft runt 30 i värnamo, dvs 7 mil söder om jkpg, och hos er brukar det ju blåsa lite med :P
Här har det varit varmt så länge att jag knappt kommer ihåg när det regnade sist.
Men igårkväll började det blåsa och bli mulet så då passade jag på att rida lite mera, men när jag vakade i morse var det lika varmt igen.. Det är redan 20 grader i skuggan.
Vi badar hästarna i sjön när det är varmt! ;) Det uppskattas!
Nu är det 29 grader här men det blåser isvindar! Så det är kallt ute ändå!
+25 här i Uppsala. I morgon ska det komma regn. Jippie!
Igår blev Lyrik kokt.
Hade regntäcket (ett tunt) på sig, den andra tjejen i stallet (vi är bara 2 nu) kan inte läsa… Så Lyrik var helt genomblött, rann svett om honom.
og av täcket och duschade av honom, han stod och njöt då. Han ska ha regntäcke vid regn, men det har inte regnat här på 2 veckor snart… Inget vatten fanns det i hagen heller, bara liten skvätt på botten av båda karen, som var grönt och äckligt. Så jag bytte vattnet i båda karen. Både Lyrik och Blenda stod länge sedan och drack, törstiga var de.