Giszas första tävling! :D
Lite historia först så ni får veta vem Gisza är. :)
Förra sommaren köpte min "plastmamma" och min ridlärare ett arabsto vid namn Gisza Vem. Under sommaren, hösten och vintern förre året och sen nu det här året har dom två jobbat stenhårt med Gisza som förra året såg ut som en gummianka. (gick med högt huvud, sänkt rygg) och gick allmänt struttigt. Idag har hon enligt min plastmamma (Karina Möller för er som hört talas om henne ^^) rörelser som skulle platsa i FEI dressyr.
Idag gjorde Gisza alltså sin tävlingsdebut. Inte med mig i sadeln men en av Karinas elever, Ida. Ida hade endast ridit Gisza 7 gånger innan och de passar varandra som hand i handske. Dom startade två klasser, LC.1 och LB.1. LC:n gick i ridhus, eftersom vi inte har ridhus där vi har våra hästar så gick det inte jättebra, Gisza tappade all bjudning och gick emot handen och försökte slå sig ur formen. Men hon fick berömmet "en elegant ponny som kan gå långt". Riktigt trevligt. Det som störde mig, och antagligen många andra var att man hörde vad dommarna sa. Sjukt irriterande… Men iallafall. LB:n gick utomhus och det programmet gick PERFEKT!! Bjudningen fanns där! Däremot var hon inte riktigt avslappnad och gick i en aningen osadig form även i LB:n men det såg mycket bättre ut. Bilderna jag tog kan jag inte lägga in idag eftersom kameran är kvar i mitt stallskåp. Men bilder kommer med all säkerhet ut på min pixbox imorgon. ( http://www.EKphoto.pixbox.se/ ) kolla in där imorgon eftermiddag/kväll. :) När vi åkte ifrån tävlingen låg Ida och Gisza 2 hack utanför placering i LC:n och 4. i LB:n. Ni kanske tycker att det låter konstigt att vi åkte iväg med ponnyn och Ida inte följde med. Men det är så att Ida har en egen ponny, Misty som hon skulle tävla med under eftermiddagen. Vet inte hur det gick, men vi håller tummarna för att det gick bra. :D
Kladdar ner lite mer fakta om Gisza ^^
Fullständigt namn: Gisza Vem ox
Född: 1999
Ras: Arabiskt Fullblod
e. Glaz
u. Garma
ue. Armaniak
Färg: Brun
Tecken: Genomgående bläs
Ägare: Karina Möller
Gisza är också till salu eftersom vi bara hade henne på utbildning. Annonser kommer ut på hastnet.se imorgon eftersom jag inte har tillgång till bilderna. Men bifogar en bild från i höstas så får ni se hur hon ser ut ^^
Trevligt! :D
#1 japp :D det märktes knappt på henne att hon inte varit ute på tävlingsplats förut. hon var hellugn. :)
Jättebra! :) Alltid kul med en lugn häst på nya platser, underlättar så otroligt mkt! :)
haha, det är underbart! :)
Kul, fin häst =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus