Skörbycupen 2008
SKÖRBYCUPEN 2008
Lördag den 7 juni
10.00 Klass 1: Clearround
Valfri höjd, max 50 cm. Ange önskad höjd vid anmälan.
Ett nytt försök för felfri ritt är tillåtet direkt efter första försöket mot halverad startavgift. Rosett till alla felfria.
Därefter Klass 2: 70 cm (ny startsignal i ev. omhoppning)
Rosett till de fem bästa hästarna och tre bästa ponnyerna.
Därefter Klass 3: 90 cm (ny startsignal i ev. omhoppning)
Rosett till de fem bästa hästarna och tre bästa ponnyerna.
Därefter Klass 4: SKÖRBY CUPEN - 80 cm
En häst och en ponny (2 ponnyer eller 2 hästar är tillåtet, men innebär tidstillägg) från varje stall tävlar i en stafett där ridspö utgör växlingspinne. Anmäl stallet innan sista anmälningsdag, men välj ut ekipagen under tävlingsdagen. Skörby Cup-priset till Bålstas bästa stall!
Tävlingen äger rum på Stall Skörby i sandad paddock.
Sekretariatet öppnar klockan 9.00.
Framhoppning sker löpande i särskild del av paddocken (max 3 ekipage samtidigt).
Startavgift: 75 kr/start betalas på plats innan klassen startar.
100 kr/lag i Skörby Cupen
Efteranmälan (mot dubbel startavgift) görs senast innan föregående klass avslutats.
Ingen särskild transportparkering finns, parkering sker längs grusväg.
Enklare servering finns på tävlingsplatsen, samtliga tävlande bjuds på fika.
Anmälan senast 1 juni görs till Johanna: 0709 - 98 44 55 eller via mail: stallskorby@hotmail.com (alla anmälningar via mail bekräftas)
Startlistor och information publiceras på stallets hemsida; www.stallskorby.info.se
Frågor besvaras av Johanna, 0709 - 98 44 55.
Med hopp om en trevlig dag
där glädje och gemenskap står i fokus!
Välkomna önskar vi i Stall Skörby i Bålsta
Ber om ursäkt för att den ser väldigt konstig ut, men man kan ju inte bifoga word-dokument…

Åh, skulle va kul att vara med! Får se hur det går på hopplektionerna först. :)
Haha, vi får väl se om jag ochj min racer dyker upp ^^

#2 - då blir vi nog helt tvärt emot varann, jag har en långsam en :P
Jag kan vara där och fota igen :P

#4 JÄTTEGÄRNA!!!!
Var superroligt med bilderna förra året. Men det blir ingen hoppning för dig eller?
#4 Du har inte tid att komma förbi den 3maj oxå ? Har familjedag då och några i stallet ska klä ut sig o hoppa en liten bana oså :) Vore super skoj med bilder från det :)
#5 Eller det blir nog inget fotande, ska nog åka till Strömsholm på tävlingarna där.
Nää, hästen är inte riktigt bra än.
#7 Nooo va tråkigt. Måste vi ragga nån annan som kanf ota:)

Jag kan fota lite, men kan inte lova lika bra bilder som Rubi :P Kan nog inte den 3 maj, jobbar till 16 då..

#9 Vi räknar med att du är med och hoppar för ditt stall ;)
Puttar lite :)

Nya tjejen i vårat stall kommer nog vilja vara med!
Men hallå. Dagen efter studenten. :P Det gååår ju inte! Jag vill ju komma och titta! :(

#12 Du med Linnea! :)
Vi har fått vår första "utomstående" anmälan =D
Jag kan ställa upp om ni har en femgångstävling. Kommer vinna då ju. ;) För ni har väl inga islandshästar där? ;)
Haha nee vi har inga islänningar ;)

#15 Jo, vi brukar ordna många sån tävlingar.
Men kan nog träna Dandelion till en femgångare. lite motstånd ska du allt få ^^
#17 - Haha, det ska bli spännande! ;)
Äääh, jag har ju ändå bestämt mig för att komma och peta på hästarna någon dag i sommar. ;) Så när ni minst anar det dyker jag upp (inte för att jag vet var stallet ligger eller hur man tar sig dit, men ändå
).. ^^

#18 Du är varmt välkommen! Du kan låna uno så rider vi ut en sväng =P

Dagen efter firmafesten, aja, lite får man väl tåla :P
Jaa va faaanken.. Jag e bäst på att ha massa tillställningar efter festande..
Fråga Johanna hur bra det gick när vi skulle spela en teater till häst o jag hade firet en kompis 18års dag natten innna o inte kommit hem i sån bra tid :P

#21# Eller när du skulle tävla med Sorro första gången. Då försov du dig.

Juve du får ta dig ut på avtagsvägen där man åker in till Uppsala så får du följa med mig dit. :) Jag hittar.
#22 Haha jaa men då hade jag haft en fridfull hemma kväll helt ensam så då vette fanken vad som va problemet. När jag har varit ute o vandrat på nätterna kommer jag smidigare upp :P
#23 - Jag kommer nog ändå inte lyckas ta mig dit. Först är det studenten den 5e, sedan party, party den 6e, så jag kommer nog inte vara så pigg den helgen. ;)

#25 Du är ju ung för sjutton! ;)
Vem vet, det kanske blir fest den 7e också? ;)
Lär ju inte komma hem så där överdrivet tidigt den 6e. :P Om jag ens kommer hem.. ^^

#27 Japp, Stadsfesten i Enköping! :D
Meeeh, inte Enköping! :P När man har Uppsala och Stockholm! :D

Men där spelar inte min sambos band ;)
Nä, men brorsans. ;) Inte just nu dock.. ^^

#30# Vad splelar han i för band då? Och vad spelar dom för musik, hårdrock eller något liknande förstås?
Jag ska nog vara med på en clearround på typ 40 kanske.. Lillan tycker det är lite läskigt att hoppa på en volt om det är högre och jag sitter på (löshoppning går bra, då flyger hon över 120 ^^ utan problem).. Då kan jag ta det lugnt i trav också och göra en liten stilrunda för att hon ska tycka att det är roligt (:
Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Åh, hade gärna varit med! :) Men ska ju tävla agility med hunden då. :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#36 Ja, jag tycker du ska skita i agilityn. Annars kanske jag måste hoppa i lagklassen och jag törs inte!

man kanske skulle komma förbi o titta! :)
Johanna - JAA, vore ju skitkul (: Vi kan ha en liten ifokusträff just den dagen.. Alla som bor nära Bålsta måste komma ^^ Obligatorisk närvaro :P

ja, det va en bra idé! :)

#39 Bra idé Eve!!
Antar att Gejsa kommer, så hon får väl sätta gränsen för vad som räknas som "nära Bålsta". ^^

såg just att jag va ledig den dagen oxå :)
åh,vad roligt… jag o vovve kommer! (tror kanske inte att Daniel tycker det är så kul m hästar, men kan ju säga att det finns mkt söta flickor ;)

#42 Hahaha! Tur att det kommer folk från andra ställen så han slipper bli besviken ;)

#41# Jag är inte säker på att jag kommer. Tänkte bara ifall Juve ville ha skjuts så åker jag typ förbi där alltså infarten.

#37 Hahah! Det tror jag inte att jag gör, struntar i agilityn alltså ;D men jag tror du klarar det bra! :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Skriver ut den här sidan och sätter upp i stallet så får vi se vilka som vill vara med :)

#46 Åh! Super! Annars kan jag maila pd:f filen till dig? Finare inbjudan då. Hade iof tänkt åka förbi där imorrn och sätta upp lapp, men vore toppen om du kunde sätta upp istället?

#47 - Kopierade det du hade skrivit och skrev ut ett a4 ark. Sätter upp det på anslagstavlan ikväll :)

Kalas! :D

#49 - Ibland kan man ju tro att man har minne som en guldfisk!! Skrev ut lappen och la de mitt på skrivbordet så jag skulle komma ihåg den! Men nej! Den ligger kvar på jobbet!!
Putt.. Inte långt kvar nu :)

Puttar upp. Sista dagen för anmälan är idag!
Fick veta idag att en av tjejerna i mitt stall ska vara med :D

#53 Åh vad roligt! Vem är det då?
Haha, jobbigt. Nu fick jag ju ett tävlingssug. :P

#55 Dagen efter studenten? =p
Nej, har ju insett att studenten är 5/6.. Iofs lär jag dra ut 6/6 också. ;)
Dessutom saknar vi transport, men damen älskar att hoppa. ;) Fult och obekvämt, men över tar hon sig. ;)
#54 Mimmi med Pollan.

Bilder?

Ja, hur har det gått??
*** Kärleken övervinner allt ***

Vi var där och hoppade Clearround med två ekipage. Bild finns i tråden " Tack JN och Skörbyteamet".
Bilder kommer upp så fort vi har dem..
På hemsidan, www.stallskorby.info.se men även några här kanske .. :P