ångestladdat
Jag saknar verkligen att rida. Vill köpa mej en häst att bara mysa med i skogen.
Mitt vbl är alldels för hetsigt. Sälja inte sälja? Jag får superångest, kan jag verkligen sälja henne.. hon som gått runt till så många och har svårt att lita på folk. Vill nån ha en stirrig märr som dessutom är gammal travare.
Å tre hästar är för mkt känns det som, min lilla shettis vill jag juh ha kvar.
Var tvungen att skriva av mig. Jobbigt beslut, men samtidigt vill jag komma igång att rida på allvar å inte sitta på helspänn på emma å slajsa runt.
jag förstår ditt tanke gång men å ha en häst som inte passar dig är ju inte kul, men visst finns det nån därute som skulle passa henne. Jag fick ett vbl sto hon var väldigt egen av sig var snäll vid mig o visst nybörjare kunde rida på henne så länge hon visste att jag fanns kvar i stallet. Men när jag red kunde hon fjanta men itne med nybörjare ne då va inget farligt. Sen ville hon inte ha mycket hästar o folk omkringsig det skulle vara ett litet stall, helst bara hon o max 3 till då va hon så nöjd o lugn. Du kan ju testa å sätta ut en anonns på blocket då med bild o info kanske nån har ett byte så man kan byta hästar? Kanske är det någon som inte gillar sin softpotatishäst utan vill ha en lite mera fartfylld häst. Vad man ska tänka på med en sådan häst som har lite nerver är väll att det ska hamna bra gärna en vuxenryttare som itne stressar upp henne. Utan kan då vända hennes enegi till att arbeta med skallen å få henne att lugna ner sig lite. Du bor ju jätte bra vad jag kan förstå, att hon inte är lugn där är ju svårt kanske hon gillar ha lite fart runtomkring? En del trivs jätte bra med många hästar i stallet medans vissa blir sura å lite engsliga av sig. Tyvärr får man ju inte mycket för dom. Hur gammal är hon föresten? Har hon haft föl? Annars kan ju det vara ett bra sak avelssto o dom kan bli lugnare om dom får föl oxå.

Jag sitter i nästan samma sits, men jag funderar på att sälja pga att jag inte hinner med Blacky och är så j*vla trött på de i stallet. det känns på ett vis jobbigt att det inte har med Blacky att göra, då får jag ännu sämre samvete eftersom det ju inte är hans fel, bara skolan och de i stallet…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag bor jättebra för en häst med mkt nerver, tror man iaf=) Kanske är det så att hon vill ha lite omkring sig. Innan hon blev ståendes innan min grav var hon ridbar eller så att jag klarade av henne och inte var rädd. Hon har inte haft föl och är åtta är. Världens snällaste häst från marken, bara väldigt osäker…
Funderar på att lämna iväg henne till någon med mera kunskaper, tjejen jag pratade med kunde göra iordning henne och sälja henne. Men jag är inte intreserad av pengar, och inte att en sådan häst ska bli en vandrings pokal…
Det kanske är värt att få henne i rätta händer för ett par tusen, men samtidigt om det inte blir brA?