Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 633 ggr
Veero
0

För lång?

Min syster har en C-ponny som är 135 i mkn han är korsnings ponny och lite kraftig. Och jag vill inte att min syster säljer han och det tänker hon kanske göra när hon blir för lång. Men när är man för lång för han? Hon är drygt 160 cm och lagom smal väger ca 38kg och är 15 år.

Spiritinthesky
0

några kort på dom kanske ? :D tycker inte det låter som att hon är för lång, ganska perfekt faktist (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Klasselover
0

Tycker det låter rätt bra, men bild skulle göra det klarare..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Flaxii
0

Håller med #1 och #2. Låter som en bra längd, men det beror ju också mycket på hur häst och ryttare är byggda.

Tusen
0

Tycker inte det är något problem om hästen har djup och är bärig. Mina döttrar är också drygt 160 cm väger 50ö55 kg och rider russ på 124-126 cm. De har gott djup och är bäriga så det ser inte ens konstigt ut. De är dessutom 18 och 22 år gamla. (Tävlar i ponnytrav och monté)Glad

Ledin
0

jag tror att hon kan känna sig lite lång kanske vill ha en d-ponny? Men jag håller med hon har bra längd för 135mkh o väger ju så lite så knapast för tung. Ne jag tycker inte hon ska känna sig för stor, jag är själv 156 o 50kg rider mina russ (128-129 i mkh för att dom itne ska slöa ihop förmycket då dottern ponnyrider lite o jag kör vanligare fall. Men dom gillar att få sträcka ut sig lite med å jobba i form å så.

Julia
0

Jag tycker det låter lagom ;)