Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 494 ggr
Jesz
0

Hur ska jag göra?

Det är så att jag har haft egen häst från att jag var 5 år (nu är jag 14), då köpte vi en korsningsponny till mig. Förra våren sålde vi honom för att han var förliten och för att jag hade tappat intresset lite grann, då köpte vi ingen ny häst . Och nu rider jag lekition för en ridlärare ca en gång i veckan.  Då lånar jag en häst. Och hon själv rider bara western så dt blir att jag med får göra det.  Och så rider jag lite hos min moster nån gång då och då på hennes tjocka arab, som för övrigt inte har blivit riden på typ 2 år. Sen har jag hängt med kompisar till sina hästar o fått rida på dem. Det är jättekul! Jag tror inte min mamma tror att jag skulle klara en häst igen, så jag skulle vilja ha en häst på foder. Vi bor på gård med eget stall och stora hagar. Men OM jag nånsin skulle få ha en häst igen skulle jag vilja ha den inhyrd någonstans. För hemma på vår gård är jag ju själv med att rida. Och ridskola känns inte så kul eftersom jag kan grunderna i ridningen .Nu kanske ni inte förstår hur jag menar men jag vet inte hur jag ska göra.

Glad

Hur tycker ni jag ska göra?

fridak
0

du vill med andra ord ha sällskap i stallet, vilket du inte har hemma på gården:) antingen får du leta stallplatser med trevligt sällskap eller se om ni har möjlighet att hyra ut stallplats.

Jesz
0

Vi bor mitt på landet. Vi har bara två boxar i stallet och inga bra ridvägar så.. Jag skulle vilja hyra in i ett stall, men somsagt vi bor mitt på landet OCH så har jag ingen häst. Men tack för ditt svar. :)

Jag vet itne själv vilket svar ja är ute efterFundersam

fridak
0

jag tänkte mera så att du kunde kolla om ni kunde hyra ut stallplats till någon och så skaffar du foderhäst som du funderade på i #0 :) annars så får du väl se om det finns några bra stall du kan ta dig ut till lätt, med bra ridsällskap och sen se om du får ha foderhäst för föräldrarna såklart också:)

Jesz
0

#3  ja, det är klart. :) tack så mkt. :)

Jesz
0

hur skulle ni andra gjort? :)