Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 545 ggr
LinneaG
0

OT - Fick besök!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorse satt vi ute och åt frukost på balkongen, lugnt och skönt i sommarvärmen.

Helst plötsligt från ingenstans kom det en fågel och satte sig på pappas axel! En vit med lite gula tecken. Helt sjukt!!

Detta var ju en tam fågel så vi tog med henne in och ringde polisen. Efter kanske 1 timme kom ägaren och hämtade hem henne.

Var tvungen att ta kort på henne!

LinneaG
0

En till bild. Hon skulle precis flyga och sätta sig på min axel.

[Jennniie]
0

HAha va förvånad man skulle bli.. men tur att den hittade sin ägare :)

bubbelbubbel
0

vilken söt liten en, och vad snällt av er att ni ringde och inte bara adopterade den :P

Maja
0

Hahaha, oj! :D Jag skulle också bli riktigt förvånad! :P

Hade den flugit långt?

LinneaG
0

#2 - Ja, vi blev väldigt förvånade! Men fågeln va lugn, jag satt och mata den med gurka.

LinneaG
0

#4 - Nej, inte direkt, ägaren bor kanske 1 km från oss. Den hade smitit igår och ägaren hade jagat den i flera timmar men inte fått tag på henne.

Manda29
0

Va fin den va. Vilken tur att den kom till er. Händer ju ganska ofta att dom försvinner när dom kommer ut. Ägaren måste ha varit lättad o glad.

LinneaG
0

#7 - nja, vi fick ett svagt tack..

Manda29
0

#8 Så typiskt. Vissa är som dom är.

Buuc
0

Gud vad fin! :) En dag när jag kom hem till min granne, så satt det nån form av en hackspett på hans huvud! Den hade galopperat fram till honom lät honom bära honom så han kunde sätta sig på hans huvud.. :P Sen stannade den i typ en vecka, innan den försvann.. förmodligen död. Eftersom den inte kunde flyga så blev den antingen fångad som byte eller påkörd.

Ledin
0

Jätte söt fågel svagt av ägaren o säga ett svagt tack… Men kul att ni tog kort o nu har ni något roligt att berätta med :)