Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2652 ggr
tezzie
0

OT. Deklaration 2008

Fr.o.m idag kan man gå in på skatteverket.se och kolla sin deklaration.

Har inte kollat min än, men hoppas självklart på återbäring i år… Har alltid fått restskatt, men i år har arb.givaren fått dra extra skatt varje månad så att jag ska slippa detta :)

*** Kärleken övervinner allt ***

AnnaLundin
0

hihihi

Mina uppgifter är ganska deprimerande, jag har så himla liten inkomst. Men jag får i alla fall tillbaka nästan allt jag betalt in i skatt, alltid något. :D

Ska försöka få iväg deklarationen så snart som möjligt, för det belopp jag får tillbaka är tillräckligt stort för att få tillbaka i förskott = det borde jag kunna få ganska direkt.

Mangis
0

Sådärja! Snabbt och lätt, färdigbrett… ca 4000 får jag tillbaka. Kan man göra en hel del kul med.

fridak
0

jag får tillbaka 3707 kr

Maja
0

Jag vill också ha peeengar ju!! :P

Mangis
0

#4 Oh, vill du? Det är nog ingen annan som vill… *funderar* Man kanske skulle ge bort skatteåterbäringen till någon som vill ha pengar?

Ok, lite väl drygt kanske. Men kunde inte låta bli.

Maja
0

Haha.. ^^

Zahara
0

jag får en ganska så bra summa i år :) efter att jag lagt till körersättning och det skattefria +mäklar och pantbrevskostnad borde det bli runt 20 :) fast sen efter skulder och sista på hästen är betalt blir det noll igen :(

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lisette
0

5600 ungefär får jag tillbaks. fick lappen i lådan med… :D

LinaN
0

ohh, då får jag masa mig ner i brevlådan o undersöka om jag fått nån lapp, ananrs får ajg kika på nätet :)

tror att det blir några lappar i år iaf :)

har aldrig blivit restskattad, o i kommunden betalar man rätt så väldans mycket i skatt….

Pengarna ska läggas undan till o köpa en gigg för :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CBA
0

Deklarationen damp ner i min brevlåda idag och den visade på ca 3000 kr tillbaks :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

tezzie
0

6241 kronor får jag tillbaka *jiiihoooo* Äntligen, som Gert Fylking brukar säga ;P

#9 I min kommun kan jag garantera dig att man kan få restskatt, men jag har en arbetsplats där man kan jobba mycket kvalificerad övertid och då brukar det komma tillbaka som en smäll på käften när deklarationen kommer :( Men i år klarade jag mig :o)

lisette
0

tezzie, det är därför man ser till att de drar mer skatt än de behöver!

tezzie
0

Ja, i år har jag dragit 300 kronor extra varje månad, hellre det, än en stor smäll när deklarationen dimper ner i lådan!

Johanna
0

jag höll på att ramla av stolen, jag som alltid fått betala ska enligt skatteverkets hemsida få tillbaka 10333kr.. jippie!!!

fast m min tur så skrev dom säkert fel, o det ska stå att betala inte att få tillbaka.. haha

bubbelbubbel
0

man måste ha e-leg för att kolla på skatteverkets sida va ?

Johanna
0

#15 ja, men det var super enkelt att fixa :)

bubbelbubbel
0

hur gör man ? :)

lisette
0

logga in på din internetbank o leta upp det där.

jn84
0

Men var ser man vad man får tillbaka eller måste betala?

Orkar inte göra hela deklarationen idag och då ser jag bara hur mycket jag tjänat förra året?

jn84
0

Åh, nu fattade jag!

Får tillbaka drygt 4500 =D Men sen ska jag dra av för resor också. Vet inte om resor till skolan räknas? Det är ändå rätt mycket pengar som gått åt till tåg- och flygresor…

[slo]
0

Jag har inte mitt bank-id här, och har massor av reseersättningar att skicka in… Men jag planerar på att få tillbaka iår, som vanligt :)

tezzie
0

Det är väl tack vare att jag flyttat ut till bushen som jag fått tillbaka, det blir många mil till jobbet nu :P

Repoort
0

kommer att få tillbaka 14.000 :-
Inte helt fel. Har en massa projekt på gång så det är bra med en liten start.

Huset ska målas om (vi har stort hus), bastun ska byggas klart i stugan, en båt ska köpas, ev. stallbygge, 2 v i Turkiet

som sagt, 14000 räcker inte långt men det är i alla fall bättre än att starta på 0:-

Jag är ju inte ensam. Har en karl i huset som tjänar 25-30000 rent varje månad.

bubbelbubbel
0

nuuu så har den ramlat ner.
men inga 14tusen fick jag ju inte.
men 1500 plus att jag har en himla massa att dra av, så det lär nog bli lite till :)

[slo]
0

Sååja, nu har den droppat ner… :) 11500 ungefär, och jag har lite avdrag att räkna på också så det blir kanske ett par lappar till :D

Sen kan det kanske hända att dom pengarna landar i Tyskland för att växa till sig lite Oskyldig

Fabulus
0

32000 tillbaka…

pippa__
0

betala 1600 Gråter

[slo]
0

#27 Amatör ;)

tezzie
0

Snart får vi tillbaka de stora pengarna :-) Innan midsommar ska de ju komma!!

Yessica
0

Jag fick mina idag! :D 3202:- Wiiii! :D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Zadeira
0

Jag får inga pengar och behöver inte btala något heller. Jag var arbetslös hela förra året (bortsett fårn ett litet svartjobb tre månader)..

Maja
0

Hur vet man när man får tillbaka? Eller kommer det bara så där? :P

bubbelbubbel
0

jag tror det beror lite på hur och när man deklarerade.
är inte säker, speciellt inte eftersom jag inte vet när jag får mina :P

Maja
0

Hihi, okej, jag gjorde det över internet, skulle komma innan midsommar vet jag, men när är en annan fråga. ;)

bubbelbubbel
0

då kommer det innan ;)
det är ju inte långt dit, men nångång i veckorna..

jag har inte hört nått, så jag antar att dom godkände min deklaration..

LinneaG
0

Hoppas att den kommer innan! Då kommer pengarna lagom till Ullared/Gekås resan :)

lisette
0

jag hörde på radion i morse att man ska gå in o kika på sitt skattekonto. står det plus såkomme pengarna i veckan!

tezzie
0

Mitt var ju redan utbetalt…. Och då var det ett minus framför summan på skattekontot =)

gejsa
0

Ha, jag gick och tittade på mitt konto på internet och jag hade fått mina skattepengar. :)

tezzie
0

Det syns inte så väl när det kommer in på våra konton gejsa, en nolla mer eller mindre gör väl ingen skillnad, hahaha! Cool

lisette
0

WOW dt hade jag med!

nu ska jag beställa torv! =)

Repoort
0

Härligt med pengar!!!!

fridak
0

jag fick mina idag! 3723kr, väldigt välkomna eftersom jag inte har någon inkomst alls denna månaden…

Manda29
0

Som han säger i Robin Hood: Hurra för skatteåterbäringen. Har också fått idag. Ska ta o köpa plaststolpar. Bra att ha i reserv.

gejsa
0

Haha nog syns det alltid från 0 kr till några tusenlappar. *fniss*

tezzie
0

Hihi :-)

Lyrik
0

Får tillbaka, 2600 kr. Vet ej om jag har fått tillbaks dem ännu. Går åt till hästmat och hovis.

AusaBausa
0

fått tillbaks mina ynka 200,,,:-/

Scandi
0

jag får tillbaka 10500 .:D :D skit glad över dem!!!!!!