lagom lön?
vad anser ni är lagomt med "lön" när man har lektioner?
alltså jag har ju dels lektioner på 2 ridskolor, men även privata enskillda elever som rider typ en gång i veckan för mig.
vad är lagomt att ta? vad tar ni om ni hjälper någon?
Jag har tidigare satsat mest på mina ridskole-elever, men nu har jag börjat få flera som vill ha privata lektioner, och jag har inte sagt vad jag vill ha.. En jag har jobbat med än så länge, är en vän och jag tävlade hennes häst tidigare, så hon har jag hjälpt gratis, å så får jag hoppa hennes häst och å ibalnd i utbyte, men nya eleverna har jag inget i utbyte ifrån, vad tar jag betalt? och för hur länge?
Har du någon utbildning? Referenser?
Min dressyrtränare tar 150:- per privatlektion. Hon är utbildad ridinstruktör på Strömsholm. Det är ca 45 min man rider lite olika beroende på hur länge man orkar.
Helt okej pris tycker jag….
jag har eg inte någon större utbildning, förutom interna utbildningar och alla kurser man får som instruktör. jag har väl mer erfarenhet än utbildning så att säga. kan ju lägga till att jag itne har lektioner för riktigtduktiga elever, utan det är sådana som behöver så känsla och tips. alltså privatlektionerna.
på ridskolan har jag ända upp till tävlingsgrupperna, räknas väl typ som ca LB hopp, Lc dressyr.
150 känns lite mycket..kanske tar jag 100/timme..
150 är väl inte så mycket? Fast ingår anläggningshyra då?

Vår instruktör tog 100 kr i timmen. Men höjer nu till 200 kr i timmen pga bensinpriserna bl a.
Men hon är inte utbildad. Har jobbat på en ridskola som instruktör i några år. Hade hon varit utbildad så hade hon kunnat ta 2-300 kr i timmen, minst.
Men gejsa, det är väl mycket dyrare att ha häst uppe i stockholmstrakten överlag väl?

jag bor ju över 12 mil från Stockholm. Hos oss är det inte så dyrt om man jämför med Stockholm.

När jag höll lektioner tidigare på en ridskola fick jag 100:-/tim svart. När jag har haft lektioner utanför ridskolan har jag tagit 150:-/tim när det endast är ett ekipage och är dom flera så har jag tagit 100:-/pers/tim. Men då har mina eventuella resor varit inräknade i det oxå om det inte varit riktigt långt.
Jag vet inte vad som brukligt är, men det här har jag och eleverna kommit överrens om och vi är alla nöjda.

150:- Plus moms tycker jag är rimligt.
Mvh Linda
får ta något mittemellan.. tror jag kommer ta 100kr/tim

jag betalar 140 kr för 40-60 min..
Tror jag betalade 50kr/gång när jag tränade… Men det var för en tjej som gick och utbildade sig till instruktör, så hon behövde få timmar :)

100 för en timme av en ridlärare som haft ridskola i vinslöv. tycker jag är helt ok.
Min tränare tar 250 kr per ekipage+50 för ridhushyra, då hon inte har egen anläggning, än!

Hon jag red för var också utbildad instruktör,jag gav 120 kr.Och hon kom till mej och hade lektioner,hopp lektioner,riktigt skojj:D

Jag har gett 100kr/lektion för privatlärare.
och då med resetillägget på 17kr/mil.
Ta 100kr/lektion och person, Eller 120kr för en person och är det flera så ta 100kr/person.
Alternativt ta ut 150kr inklusive körersättning inom ett visst område.