Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 516 ggr
Courage.C
0

Jag är så trött!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta har inte så mycket med hästar att göra.Så här är det! Jag har jobbat tre helger i sträck nu. Har samanlagt vart ledig fem dagar. Jobbar från i fredags till nästa fredag. Sen ledig fredag. Jobbar lör,sön, mån.. Ja ni förstår vad jag menar. Sen den här veckan så fick vi inte in någon vikarie. Så jag fick jobba från 07.00-20.00 utan en enda rast. Sen upp dagen efter upp halv sex oxh knata till jobbet igen. Gissa om jag är trött! Hinner inte med något privatliv! Ska de vara så? Jag kan till lägga att jag jobbar som undersköterska. Sen på kvällarna har jag ridit mina kusar och legat och pluggat dressyrprog.

Frågan är:

Hur ska jag göra för att inte bryta ihop? Jag har även min 20-års dag att förberda!  Sen håller vi på att rösta huset! Har någon mer en jag så här jobbigt just nu? Nån som jag kan lida med?

Ps. Jag får ingenting betalt för övertid!

Sussi
0

Har en kompis som nyss slutade sitt jobb som närvårdare som är samma som undersöterska. Då hon jobbade såg jag knappt av henne, hon hade också 16h arbetsdagar iblan när det inte fanns tillräckligt med personal och i övrigt hade hon helt sjuka arbetstider. Detta plus dålig lön gjorde att hon slutade och ska nu fortsätta utbilda sig till nåt annat.

Ni undersöterskor borde få hedersmärke för vad ni gör och tider ni orkar stå ut med. Helt knäppt att det ska vara så som det är idag!

gejsa
0

Va! Får du inget betalt för övertid. Sluta omg vet jag. Klart du ska ha betalt.

E_hjo
0

Usch då! så jobbigt! vet faktiskt inte hur du kan göra men förstår att det måste va jobbigt!

PimTheGreat
0

Jag jobbar oxå som undersköterska. Vet vad du pratar om…jävulska pass ibland och inget folk att få in…e själv bara vikarie men det räcker…..

Courage.C
0

Jag får bara plus timmar när jag jobbar över och dom kan man inte få ut i pengar! Men om du ligger minus så måste man betala tillbaka om man säger upp sig. såååååå orättvist. Det är väl bara att härda ut. blir lugnare i höst för chefen har satt ut en tjänst nu. Men jag blir bara så arg..

#1 Tack! Det borde vi få!

gejsa
0

Vilka jäkla regler. Det är ju inte klokt ju. Ändå skär dom bara ner hela tiden.