Nya tider till VM (tv)
Nya TV-tider från ryttar-VM
Sveriges Television har utökat sändningarna från ryttar-VM med några direktsändningar. Detta till stor glädje för hopp- och fälttävlansentusiaster medan dressyr-/körsportvänner och övriga inte kan vara lika belåtna. De flesta direktsändningar går i SVT 24.
Med tanke på att det handlar om ett VM som endast arrangeras vart fjärde år är det ändå mycket begränsade sändningar. Som en jämfö-relse kan nämnas det nyligen avverkade EM i simning, där Sveriges Television sände direkt från både förmiddagens försökstävlingar och kvällspassets finaler.
Men ridsport är en marginell sport i TV-huset och tittarsiffrorna är aldrig överväldigande. Om alla som håller på med ridsporten på olika sätt sätter sig framför TV:n när det visas hästar skulle tittarsiffrorna bli avsevärt annorlunda och intresset hos TV-sportens ledningsgrupp, som planerar sändningar och inte har någon ridsportkunnig inom gruppen, säkert öka.
Fastställda sändningar i Sveriges Television:
**Lördag 26 augusti
**SVT 24 kl 15.03-17.00 Fälttävlan terrängprov, direkt
SVT 2 kl 23.05-00.30 _Sammandrag fälttävlan terräng och dressyrfinalen
_**Söndag 27 augusti
**SVT 24 kl 15.30-16.45 _Fälttävlan banhoppning, direkt
_SVT 2 kl 15.20-16.20 _Sammandrag fälttävlan terräng och dressyrfinalen (repris)
_**Torsdag 31 augusti
**SVT 1 kl 23.05-01.10 _Laghoppning andra omgång (Aachen 19.00-23.30)
_Fredag 1 september
SVT 1 kl 13.35-15.00 _Laghoppning andra omgång (repris)
_**Lördag 2 september
**SVT 24 kl 14.30-16.30 _Banhoppning semifinal, direkt_
Söndag 3 september
SVT 2 kl 16.20-17.50 Banhoppning final (Aachen 15.30-17.15)
Hämtat från www.tidningenridsport.se
Kanon, sååå lätt att missa annars…

missar allti sånt där:D eller så sitter man o bläddrar o hittar typ hoppning på nån kanal oså är de just i slutet ås man bara hinner se 2 ekipage eller så:P har allti s¨ån otur me sånt:D
men de där ska ja försöka o inte missa tack:)
Men jag kan inte titta på tv ju, ska ner å se de live :D

Hi hi du är rolig du slo. Det är ju givetvis bättre ändå. *ler* Trevlig resa.
Jo, men jag medverkar ju inte med att höja statistiken, så vi får mer ridsport på tv… :/

#5# Nej, visserligen inte. Men säkert roligare att se live än framför tv:n. *ler*
Mia, jo om jag hade fastnat på bild så :D
Men jag hittade inga tider när reiningen går, så då kommer jag inte hamna i tvn ändå för det är den jag ska kolla på i första hand ;)

Så bra! :)