Ge mig tips?
Som några vet och några inte vet, så ska jag sluta rida på min ridskola efter sommaren eftersom det börjar bli för dyrt för att göra nästan samma sak varenda lektion, dessutom bara 1 gång i veckan. Pappa har sagt att jag gärna får rida lite när jag vill, problemet är att man inte bara kan gå till någon ridskola och säga att man vill rida någon gång per månad. Så därför tänkte jag att jag kunde leta efter en häst som jag kan rida kanske 2 gånger per månad, och ibland någon dressyrlektion för att skaffa mer kunskap. Det finns ju dock inte många människor som lånar ut en häst 2 gånger i månaden, utan söker fast medryttare eller att den lägger ut hästen på foder.. Och eventuellt sälja den. Men det är också för dyrt, då foder etc. är så himla dyrt bara det och det kostar upp till 1000 kronor per månad för att rida bara 1 gång per vecka! Galet och synd. Iallafall, nu söker jag bra hemsidor med hästannonser, eller så kanske ni känner till någon som lånar ut hästar/någon ridskola som lånar ut? Skriv gärna lite tips på hemsidor m.m.!
Hemsidor jag känner till är medryttare.nu och hastannonser.se.
det jag skulle göra är att åka ut till stallen och sätta upp lappar och prata med dem som står där. Alltid bästa sätt att marknadsföra sig på! :) Lycka till!

Lite svårt eftersom det inte finns så många stall jag känner till där jag bor. :P Men tack ändå! Ska se vad jag kan göra.

brukar finnas medryttarannonser på www.blocket.se
Jag har alltid haft turen att ha medryttarhästägare med "kom när du vill och gör vad du vill"-inställningen. Det är så otroligt skönt att man slipper binda upp sig på t.ex. tisdagar klockan 18.00 och lördagar kl. 14.00. Jag känner mig friare och allt är lättare.
Om du hittat någon annonsör som du verkligen, verkligen vill höra av dig till kan du berätta hur läget är. De kanske säger ja? :)
Andra annonssidor:
http://equippa.se/
http://www.allaannonser.se/

Tack tack! :)
jag rider hos en tjej som är ridlärare. hon har kanske 10 egna hästar , araber. med dem rider jag western. till henne ringer jag när jag vill rida, så bestämmer vi en tid. men jag skulle mycket hellre ha en foderhäst, iochmed att vi har stall och stora hagar på gården där jag bor. :/ men nu vet jag itne om jag hjälpte dej så mkt.. :)

#6 Haha, inte så mycket. :P
Nu har jag satt ut en annons på Equippa.se! Hoppas någon är intresserad. Det är svårt att hitta bra hästar och hästägare här jag bor.