Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 537 ggr
Tuff
0

Behöver hjälp

Jag har en kompis som verkligen älskar hästar och att rida och hon har en egen häst. Problemet är att hon börjar bli trött på sin häst eftersom hon inte ser någon utmaning i henne utan hästen är väldigt lat och opersonlig. Hon (hästen) blir aldrig glad när min kompis kommer, hon är aldrig pigg på att komma ut och dessutom är hon ganska nafsig och visar att hon avskyr ridturerna. Hon är helt frisk så det är ingen skaka eller liknande som orsakar hennes beteende. Hon är helt enkelt ganska sur i personligheten

Trors allt detta älskar ju min kompis sin häst och hon vet verkligen inte vad hon ska göra. Hon funderar på att lämna ut henne på foder under sommaren och se hur det går.

Vad tycker ni man ska göra? 

Undrar också om man kan låna ut en häst på foder bara över en sommar och se hur det går så om man känner att man vill ha tillbaka hästen får man det och om det funkar kanske man kan förlänga kontraktet.

Cutter
0

Du kan lägga ett fodervärdsavtal på en vecka om så är det finns inga regler som säger att mini tider skall vara si eller så.

Tuff
0

Ok. Tycker du att hon borde låna ut hästen?