Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 1803 ggr
Veero
0

Min polle <3 :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sommaren 2007 skulle jag få en häst min syster fick en häst före mig (1 vecka före elr nå) och den hästen skulle jag ha men hon ringde dom före så fort jag visade anonnsen, hon sa att hon trrodde att jag visade den för henne att hon skulle ha den :@ SÅ jag fick leta snabbt äfter en häst och fick tips om en häst som var en arab på 22 år sa dom, vill einte ha den för den var för stor för mig men alla i familjen tjatade till mig den så jag åkte 27 juni för att kolla den.

Hämsk syn :O Den stog i en lerig box utan underlag bara bajs och skit, smutsig och mager kan det bli värre? tydligen kan det :/

Vill ni veta mera så kan ni säga till, det blir lite långt annars :/

En bild så kan ni se hur det såg ut när jag fick han.

Maja
0

Usch.. :/ Har du några fler bilder på hur han ser ut nu?

[Jennniie]
0

Uscha. Men det var ju snällt av dej att ta den iaf.
Du räddade den nog menar jag !

Du har inga fler foton på hur den ser ut idag, eller hur den såg ut i kroppen när ni fick hem den?

tezzie
0

Oj…

Hur är han att rida och så då? Mer bilder?

*** Kärleken övervinner allt ***

Yuriko
0

Ser helt hemskt ut, stackars häst.. Påminner lite om bilder på Rayhan, min medryttarhäst, från när ägaren hämtade hem honom i oktober förra året. Hon har berättat att man kunde få in en knytnäve mellan revbenen, han hade kliat sönder manen totalt, svansen var också förstörd och på de bilder jag har sett ser han bara ut som lite skinn övere ett skelett..

Jag är för övrigt också lite nyfiken på hur han ser ut nu?

Veero
0

Ska legga in mera bilder. Är veldans glad att jag räddade han, han är min första häst och lärde mig en massa nytt.  När jag rider han går det oftast bra, men måste ta det lugnt verkar som att han har dåliga lungor, ska kolla upp hoss en vetrinär senare. Han kan bli flåsig och hostig vissa ggr men tränar upp för en sandig backer för att han ska få upp muskler och gå över bomar (det är han dålig på), men annars är han ganska bra, bekväm trav har han :) Han ska stå ett tag nu så han vilar ut.

Veero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 oekj, stackars häst, men nu har han det säkert bra :)?

Ska legga in bilder på hur han är nu :) mager fortfarande som ni ser :/

lisette
0

oj herregud som han såg ut på bilderna. muggen o sprickan var ju allt annat än trevliga.

Veero
0

Aa menar det :/

Shira90
0

Aouch! kan jag bara säga… mycket bra av dej att ta hand om honom dock, jag förstår inte hur man kan göra så mot en häst eller ngt annat levande…

~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

Veero
0

JA, vissa gånger önskade jag att jag alldrig åkte dit, för jag vill ha en ponny och tävla och hoppa högt men det går inte med Musse :/ Så får vänta tills han inte finns kvar och köpa en då. Men längtar inte vill ha kvar Musse så länge han mår bra och inte lider av något :) Han är underbar att bara sköta ^^,

Fluum
0

#10 - men kan du inte ha två hästar då? Eftersom Musse är 22år(visst var han det ?) så tror jag ine han ska tävlas heller, men du kan ju rida honom i skogen och träna lite på bana , och med den andra tävla och så :P
lycka till med lilla pollen :)

Amagol
0

Såg den ut så innan du fick den :/ Naaw stackars dig </3

Flaxii
0

Gud vad hemskt! o.O Men jättebra att du tog honom ändå…:)

Ledin
0

gösses vilken tur för din häst att du kom å rädda livet på stackarn. Du skulle ha anmält dom för djurplågeri så dom har förstört en häst e ju förfärligt, kul att se att han har det så bra nu och att han ökat i vikten så bra.