Fortsättning del 2
Som vissa vet så skrev jag om min häst som hade plågas (rubriken, Min polle <3 :/) så här är fortsättninen.
Provred den lite bara för jag vill inte skada den eftersom jag inte visste vad den hade mer för fel, skrittade och travade och ägaren red den med i galopp.. hästen började hosta flera ggr och dom slog den på huvudet för att den skulle slute, jag visste inte vad jag skulle göra, var helt tom. Dom sparkade ut hästen för att den skulle ut till hagen snabbare så hästen halkade och nästan bröt benet :O
Jag skulle tänka över natten om jag skulle ha den, jag hade åkt flera mil för att kolla på den och hade en hästtransport med mig då. Jag tänkte jag kan inte lämna den där, det går bara inte då är jag självisk. Så jag köpte den stackars hästen. Under lastningen stegrade han flera ggr och bröt nästan nacken för han nuddade upp till taket och stallgången var så smal så man fick knappt plats + att det stog en massa kor runt omkring. Fick in han och vi skrev kontrakt och dumma jag kollade inte kontraktet efter han hade skrivit det men aja. Han var veterinär besiktad några månader innan och han var besiktad av en slaktare :O
vad ger du honom för mat nu? tänkt eftersom han varit så underviktig. Måste tipsa om "Groov 125", från kraaft. jätte bra för hästar som behöver gå upp i vikt, jätte mycket protein och vitaminer.
Det verkar som Musse fått det jätte bra
Han var veterinär besiktad några månader innan och han var besiktad av en slaktare :O
Hmm… Ser lite mysko ut, att de itne ens ville ta dit en vet. vid besiktningen kan ju tyda på något…
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
Håller med #1. :)
Håller verkligen med. Vilken tur att det finns människor som du, som kommer över en sådan häst och bara inte sk*ter i den för att man "inte orkar" med allt som följer.
Han har säkert fått ett underbart liv nu :)