Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 859 ggr
JoJos
0

i morron bitti bär det av =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då åker jag mina 45 mil mot gislaved för att hämta min nyfunna vän :) Nordsvensk bruks hingst på ett år =) Åhh hur ska man kunna sova ?

bubbelbubbel
0

oh shit pommfritt, till gislaved, inte så tokigt, inte min favorit till grannstad, men jag får väl hälsa dig välkommen iaf :)
hoppas du kommer trivas med din nyfunne vän :D

KallblodsLotten
0

Men gud va spännande! Han ser jätte fin ut! Berätta sen hur det går! *nyfiken*

MLphoto
0

Åh vad roligt att du hämtar just en nordsvensk brukshingst :D:D Lycka till med honom!  Får man fråga vad det är för stam på killen? (:

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

MLphoto
0

Wops råkade bli dubbelt..

LinneaG
0

Va kul!! Hoppas på massor med bilder sen!

JoJos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

E. Vätte 1909     U. Dolly  ! Men hästen står tyvärr kvar i gislavde/tranemo..

uppfödarn hade inte ens vant honom av från mamma,så han gick minnsan fortfarande o diaFörvånad o inte hanterad för fem öre. nu får hon reducera honom kraftigt i priset plus göra någor så jag kan få hem min häst jag har papper på..

Är helt skin flådd i händerna,han slängde om kring mig som om jag vorre en vante, hade jag fått veta allt de här inna jag försökte lasta honom hade jag inte ens försökt. ännu mindre åkt 110 mil i onödan..

MLphoto
0

Åh en Vätteavkomma, vad kul, Vätte stod på min skola förra sommaren :)  Men herregud för resten :S  Talade hon verkligen inte om att han inte var hanterad? Det kunde ju gått riktigt illa.. uscha, hoppas de löser sig!

JoJos
0

åh va trevligt hur var han till sättet?? Nä hon sa att han var lite hanterad, inta van att stå upp bundenen men lite hanterad. de e för mig en häst som iaf klarar av att gå i grimma utan att göra som han gjorde….

thilda-
0

Mycke jobb med den där kraken :)

gejsa
0

#6# Köpte du hästen osedd? Utan frågor om hur hästen är osv?

JoJos
0

gejs nej inte osedd,inte utan att ställa frågor. åker inte 55 mil o ska köpa mig en framtida avelshingst bara för de e kul.

gejsa
0

Men du har ju varit där. Och inte fick med dig hästen. Eller fattar jag fel?

JoJos
0

precis

Lindbygarden
0
gejsa
0

#13# Men förhandlade du inte med säljaren på plats då? Jag menar när ni märkte att han diade och inte gick att få med så skulle du väl  ha prutat direkt eller rivit kontraktet? Åka så långt två ggr skulle jag aldrig ha gjort. För det måste du ju nu i princip.

IdaS-A
0

Jag hade begärt att förra ägaren ska bekosta transporten till dig.

MLphoto
0

#8 Jo Vätte är himla trevlig, men som nästan alla andra hästar så gillar han inte att stå på en skola. Han är säkert mycket trevligare till sättet hos ägaren :)

tezzie
0

Shit vad jobbigt, men har du alltså redan köpt/betalt han?

Långt att åka 90 mil två gånger och dyrt om inte annat!

Vad visst du om hästen innan du åkte?

*** Kärleken övervinner allt ***

JoJos
0

nä jag åker ingen stans, jag har häft köpet o rivit kontrakten.. så de blir till o tyvärr hitt något annat…

lisette
0

oj varför då?

Cilla89a
0

usch, det är så himmla trist sånt där.. när ägarna predikar i telefonen om hur snäll, och fin och duktig hästen är och sen kommer man dit och så visar det sig vara något helt annat!
och jag tycker det är långt vi ska imorgon, 12 mil ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

ahaaa… tråkigt:O(