Tips?
longering. seven games är ju bra då hästen och människan får en bra kontakt.

tömkörning?
Longering eller löslongering? Varför inte rida lite barbacka?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

kan inte tömköra…:S rida barbacka tror jag inte jag vill..:P haha. inte än iaf..;)

köp en sadeln då ;)
#1 Seven Games, va e de :P

#6 om du kollar under länkar här på ridsport så kan du hitta en länk till dem där du kan läsa om de..

jo ska fixa en sadel. provade sadeln idag igen när stallägaren var med o hon tyckte absolut att jag kunde ha o rida i den.. problemet är att hon som har den vill ha 2500 o jag vill inte ge det för en tre år gammal sadel som kostar typ det ny.. var uppe i ridhuset idag o longerade honom, han var hel cool när vi kom upp till den andra gården men blev lite tittig när vi kom in i ridhuset. så longerade honom lite o sen hoppade jga upp på honom lite i skitt…. han var lite rädd för väggarna i ridhuset men annars väldigt cool.

men köp samma modell fast ny då;)

longera inte för mkt bara .. det sliter på dom.. o se till att han jobbar rätt ifall du gör det…

jag vet inte vart den är köpt.. jo jag vet det! men longerade ju första gången igår, hade inte precis tänkt longera varje dag utan bara då o då. Har inga inspänningstyglar eller nåt sånt. jorde det mest igår så han skulle få bralla av sig innan jag satte upp.

du kan inte köpa en barbacka gjord och ha sålänge? man sitter ju lite säkrare än barbacka iaf ;)

eller en bomlös sadel?

#11 köp inspänningstyglar så blir det ju lite jobb utav longeringen oxå…
sen kan man ju ut o gå långa promenader i skogen m.m

han är ju bara 5 år o inte jobbad så mkt med än.. jag vill ta d lugnt med honom.. är inte så bra på det här med inspänningstyglar…… är redan ute o går promenader med honom.
gå fler promenader då ;)
ute i skogen kan man göra mycket, som att lära hästen ledas rätt, bygga cavaletti och knalla över, ryggning, mm

vad fin bild:) Jag har också en unghäst på fyra år:)
du kan longera, tömköpra, löshoppa och rida barbacka ;)
varför har du ingen sadel?

När jag hade hämtat hem Hades så hade jag ingen sadel, hade inte ens provridit honom. Men hoppade upp och red barbacka, fick rida barbacka i drygt en månad innan jag hittade en sadel som passade.
Rider jag inte så longerar jag, löslongerar eller löshoppar.
#1 Sevengames är skitbra
Jag gjorde sevengames med min häst, innan var hon rädd för en massa saker och vi hade inte jättebra kontakt men efter lekarna sade allting verkligen klick <3
Vill du pröva på sevengames?
http://www.nnha.nu/7games1.htm
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
Gammal tråd. :P