Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 719 ggr
Peppe
0

Kommentera sadlar

Jag har börjat bearbeta mina föräldrar om en dressyrsadel till våren Oskyldig och även byta min gamla hopp mot en ny. skulle ni kunna kommentera de här märkena?

• Passier
  • Prestige
  • sommer
  • clincher
  • kieffer
  • butet

Vill ha mycket stöd

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

var det inte du som skulle ha transport? kanske bäst att fixa det först om sadlarna du har passar;)

Peppe
0

transporten har jag intalat mina föräldrar att det är deras idé Flört

fridak
0

ok! så nu är snart en ny sadel deras idé också? lär mig den tekniken, hur man övertalar ngn att det är deras idé! kan behöva den ibland;)

Peppe
0

Haha dom är också trötta på att låna transport hela tiden eftersom vi åker ganska mycket. så jag räknar med att dom en dag så småningom säger självmant att vi ska köpa transport Flört och under tiden inflikar jag hur bra det vore med en dressyrsadel och att jag behöver träna dressyr och då i en riktig sadel för att lyckas i hoppningen Oskyldig

Believer
0

County dressyrsadlar har mkt bra stöd och är en dröm att rida i. När jag väl hade suttit i en sådan ville jag inte något annat. Men dom har ganska svängda bommar. Vet inte hur din häst ser ut i ryggen?

Believer
0

Ang. hoppsadlar så kan jag rekommendera Prestige. Lagom stöd och sköna att rida i. Även dom har ju lite svängda bommar.

Mandysan
0

Butet är underbara, passar hästar som är lite lätt svängda i ryggen. Normalt mkt stöd.

Passier har jag skrivit i Passiertråden om.

Prestige är varierande modell till modell. Endel passar väldigt raka och en del är mkt svängda. Man kan själva välja hur stora stöd man vill ha.

Kieffer har jag för mig är sköna med mkt stöd men har kilbossor och är väldigt raka.

Resten vet jag inget om ;)

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kanske ryggen syns hyffsat

Minetta
0

Har ridit i en Kieffer och en Prestige sadel, båda är jättesköna :D

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en Kieffer Wien, dressyrsadel. Den är superskön att rida i, denna sadel är 9-10 år gammal. Finns inte så mkt extra stöd i den, fast jag vill inte sitta fast heller ;)
Den är rätt så rak i bommen.

Min häst ser ut så här.

MLphoto
0

Jag är helt förälskad i Prestigesadlarna, har absolut inget negativt att säga om dom, mer än att dom inte passar min nordis ;) haha

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."