barbacka
var ute och red barbacka nyss. hade en rem runt halsen på calippo för att jag skulle kunna hålla mig kvar..
kom fram till att det är lättare att galoppera barbacka än att trava barbacka… är det så för er med?
varför är det så egentligen? fan när jag var liten och red shettis rev i ALLTID barbacka, hade värsta grymma balansen då… behöver jag säga att jag inte har det mer?

Red också nyligen barbacka efter ett långt uppehåll. Har också mycket enklare att hållas på i galopp än trav, traven är ju så ojämt och skumpig på nåt vis.
Har du testat att fräsa på i full galopp barbacka? Då är det allra enklast att hållas på, blev förvånad då jag märkte det.
Svårast har jag i branta nedförbackor, sitter typ på nacken då.

nej herregud, full fräs? tänk om man ramlat av. då hade man ju slagit sig ännu mer… *fnissar* jag kände mig lite som alec i den svarta hingsten när jag galopperade fram och tittade i skuggan..
"den bruna valacken - starring lisette"

jag red barbakca i förgår, travde lite, men skrittade mest :P
haha, galoppera har jag gjort en gång barbacka o då 'slängde' sig ballerina ät ngt håll, så jag höll på att flyga av.. håller mig till kort trav isf :D

Har ridit barbacka en gång på Reddie och aldrig mer. Aj aj aj, fick svavsår på "kissmaskinen"
Förra hästen red jag ofta barbacka. Han kunde gå i passgång så det var jättelätt att sitta ner då, men av vanlig trav och galopp så tycker jag att det är betydligt lättare att sitta i galopp.

Jätte härligt att rida barbacka, speciellt nu på sommaren när dom är lite extra runda :) Lugn galopp är väl det enklaste att sitta i, känns lite mer "riskfyllt" i full fräs, även om det är kul :D Men egentligen spelar det nog ingen roll vilken gångart man rider i, så länge det inte blir några hastiga hopp åt sidan eller tvärstopp… Hehe.

#2 Pröva! Det är skitenkelt att hållas på man lättas inte alls från ryggen känns det som. Gjorde detta med finnen bred och skön rygg, med isisen får man skavsår på oönskade ställen.
"den bruna valacken - starring lisette" Haha, du kan ju göra premiär här på ridsport! 

*fnissar* det jävliga är ju för f*n sen när man ska sakta av från galopp till trav. jag höll på att kasa av…
har faktiskt tur. för även om calippo har en jäkla manke så är han inte vass. han är skön att rida barbacka på… hmm låter lite konstigt…
får väl se om jag kan fixa en liten bild när jag är ute och rider min brune valack… :D

Red typ alltid barbacka på min förra ponny. :P För jag fick för mig typ att jag var för TUNG när jag satt med sadel också! haha myyysko. :P Kunde trava och galoppera lätt, han var/är skumpig fast inte om man sitter till orgdentligt. Enda kruxet var/är att han sparkar bakut!:D Min nya är skitpigg och taktar hela tiden han har jag bara ridit barbacka på en gång, men det är ingen rund ponny rygg. :P Det är en musklad ponny rygg! :D haha.

Min dotter Elin rider oftast barbacka iaf på ridbanan. I dag hoppade hon med Gejsa barbacka också.
Jag rider ibland barbacka på nisse snutt.
Hon e bred o skön :)
Lite för bred nu
men..
Nisse har väldens skönaste trav o galopp, lätt som en plätt att sitta kvar på *peppar peppar, ba för jag sitter här o "skryter om mina meriter på att sitta kvar, åker jag la av nästa gång jag rider barbacka :P) Men jag rider både barbacka ute i skogen o i ridhuset, vilket som för min del :D
/Elin

Jag är en sån hära barbacka tjej som JÄMT (då menar jag det med) rider barbacka. det kan vara visso för om hästen är grov som min häst är (Nordsvensk av den lättare typen) så är det lättare att hålla sig kvar, så tycker iaf jag :D rider i alla gång arter skritt, trav galopp. utan problem :D när min häst Vill,
vill säga:D ´hehe :D
Älskar att rida barbacka. Gör det väldigt ofta:) ganska iaf=D mer än många nadra gissar jag på:) Allt jag gör med sadel gör jag barbacka! Galopperar(FORT också), hoppar mm:) Har hoppat 130 barbacka på min d-ponny jag hade:)

herre gu, va lång du är jennie :)
Asså inget illa ment =)
/Elin

haha, jag vet :/ ^^
hur lång e du? =)
/Elin

för lång ^^
snälla säg =)
Jag tycker det e cooolt
/Elin

haha, nej säger dt inte ^^
för lång säger jag ;P
haha, kanske dt är ;D
jag gissar på 178 .
1,80 !! :D
/Elin
elin jag har kommit på.. hennes häst är 164.. nästan samma som ottino o syrran är 173. o hon är myyyyyycket längre än syrran! höhöhö. *smart

haha, kanske, kanske inte xP
bra elina!! xD
/Elin

-_- ^^ ;D
så jag tror minst 180 .. erkänn nu __iE

haha, jag säger inget, har jag ju sagt ;D
JOOOOOOOOOOOO! annars bestämmer jag att du är 2,10.
men vafan, spela roll om du e lite för lång, säääg nu !!!!!
/Elin

haha, jag säger inte!
vet inte själv hur lång jag är ^^
oooohhh… den har vi hört förut..
"du elina, hur mkt väger du?" - eeeh, eeeeh… vet inte.. nee ärligt talat.. jag har inte vägt mig på jättelänge.. . * byta samtalsämne* vilket fint väder det är.. eeeh eeeh…

haha, nejmen, ärligt!
jag vet inte hur lång jag är.. mätte mig hemma, men dt har jag glömt.. :S
ooouuhh.. har du komplex så glömmer du inte så lätt ;)

tydligen ..
ni tror mig inte? :O ^^
jag kan mäta mig imon ^^
mmm för du tror att vi kommer glömma bort.. ;) icke sa nicke. jag kommer va på dig ända tills du svarar

haha, då får du vänta lääääänge ;)
jag är uthållig som en jagad gnu

jag med, kanske !? ;D
lita på att jag kommer va på dey jennie!! grr xD
/Elin

haha, jag kmr aldrig ge mig, jag är ENVIS ! ;D
mohahah xD
jag o elin snor trähästen o jagar dig med lasso o tvångsmäter dig

hahaha, aa, lycka till med att ni kmr långt med trähästen xD
du jennie, va inte så katig! xD
Jag rider på hjullans axlar, hjullan e snabber hon vettu ;)
/Elin
hahahahahhahahahahahahaa.. aah så välter vi ner i en brunn. då får långa jennie komma o fiska upp oss!
hahah xD
/Elin

katig ?
haha, okeyokey.. ^^
tänk om jag inet vill rädda er då ? :P
oj sry, katig = östgötskt ord , katig betyder kaxig! xD
/Elin

haha, okey ;D
ja.. då får jag va 'katig' för innan ni kommit i fart mig så kr ni ha spetor i röven av trähästen xD
då frå du dra ut dom med dina långa fingrar ;)
Jennie, allt e ba skojj, så ta de inte seriöst, jag e trött :D
Nu fortästter vi skojja, tjejjer XD
/Elin
neee för trähästen polerar vi först!

hur vet du att jag har långa fingrar ? :O ^^
haha, vet jag väl ^^ är me trött, men skitsamma :P
precis elina! vi e smarta! xD
därför du e lång, lång människa .. långa fingrar!
/Elin

*kollar ¨på mina fingrar* jaa dt kanske stämmer xD
vad ska ni polera med då ? xP
tändvätska! xD
/Elin

hahahhahahahha, smart ;)
o sen en tändsticka ; P
/Elin
du har långa fingra, för det skulle se dumt ut om du hade bäbisfingrar på dina långa armar. elin jag tänkte att du skulle hålla trähästen i fejksvansen o flyger efter

precis vad jag tänkte göra sen jue ^^
aaa okeey, men så tar vi tändvätska o tänder på arslet på hästen, så de blir en jävla fart på den ! xD
/Elin

haha, dt blir dt nog xP
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Så vi e lätt ikapp jennie, med lassot i högsta hugg.
Vi hinner t o m varva xD
/Elin
aah sen fortsätter vi galoppera några ärevarv med jennie släpandet i lassot. sen klär vi av henne naken o släpar henne på asfalt.. ajajaj
aa xD Men hon kniper, men sakta sakta börjar hon att be om att vi ska stanna :P
/Elin
då fortsätter vi lite till o lägger på ett extra kol

haha, lycka till xD
jag är snabb ^^
lycka till för din del, jennie :)
Hjullan o jag o eldträhästen e snabbare!
/Elin

dröm vidare ;) ^^

__iE Du behöver inte skämmas för att du är lång
. Själv är jag ca. 185.. Okej jag vet hur det känns, alla tittar och man blir igenkänd som den där långa och inte sitt namn… Men vi ska vara stolta över vår längd och vara glada för att vi är som vi är!
MvH Emmelie

haha, jag skäms inte.. men vill bara inte säga dt :)

Men varför inte berätta för oss då? Jag menar en sak är vikten, den är mer personlig. Men längden, den kan man inte göra ngt åt, så den kan man dela med sig av, speciellt eftersom dem har bett dig så mycket nu!

för jag vill inte !
sen vet jag ändå inte hur lång jag är, inte exakt iaf ..
Jag är oxå lång, ca. 180. Jag vet oxå hur det är, men jag bryr mig mindre nu än vad jag gjorde när jag var yngre. Det är ju bra å vara lång, då ser man över alla andra. Skitbra på konserter och så… Tråkigt att man inte kan rida ponny bara..
men säg ungefär då jennie, spelar de så stor roll?
/Elin

Sluta att tjata nu. Vill hon inte så vill hon inte. Man behöver inte tala om allt här.

#74 joo, jag trivs o va lång :) synd dt med att rida ponnies ja :/ red en c-ponny lite i förgår ^^ jag o en till bytte häst en stund ;P
nej, dt spelar egentligen ingen roll.. men vfr vill ni veta då ?!

man blir ju "lite" nyfiken va! heh. ja e typ 1.72 eller ngt liknande.
WOOOOW ja kan ju bli modeeeell juh!!! eller… nääää.. hahaha
För att återgå till ämnet.. 
Jag tycker också att det är bra mycket enklare att galoppera barbacka än att trava, det är ju en mycket mjukare gångart. Tycker att det är himla mysigt att rida barbacka, men det blir inte nå sånt på ett tag, ingen bra idé att rida barbacka på grabben när han vilat länge..