Hund kokade ihjäl!!
usch:O(

Näeee.. stackars hund! Usch nu börjar allt sånt där läbbigt igen :( Huuuh!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Det är så vidrigt!

Ja, tänk att man har noll i huvudet när det gäller djuren. Det borde väl vem som helst fatta att man inte kan ha en hund instängd i en bil när det är så här varmt. Eller??? :(
Hur kan man vara så dum?:S
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Fruktansvärt! =(
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Förstår inte hur folk kan vara så dumma! Man vet ju själv hur varmt det är i bilen när den stått parkerad i solen!!

2 timmar?????!!!!!!!!!!!!!!! Hon trodde nog på under eller tänkte hon inte alls… :/
Tänk att folk aldrig lär sig!

Såg den där nyss på aftonbladet också. Blev lika upprörd jag! Hur svårt ska det vara att fatta att det blir en bastu i bilen?!
usch,stackars hund :/

Ja fy va fruktansvärt! Att inte folk har lärt sej att det blir hett i en bil som står i solen vid det här laget! Stackars djur!
jag har varit med om värre! förra sommaren var vi på nova i lund. Kommer ut på parkeringen och ser två barn inlåsta i en bil och larmet gick i gång, båda barnen storgråtandes och 27 grader varmt ute! Som tur var hittade vi de korkade föräldrarna inom 15 minuter annars hade vi nog fått krossa en ruta på bilen, barnen var ren lealösa när de äntligen kom ut i luften och fick dricka!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#13 ´det var väldigt små barn då eller? eftersom dom inte öppnade bilen själva?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Vem f*n lämnar sina ungar i bilen över huvudtaget?!
usch vilken plågsam död för hunden :(
då vi hade kennel så levde fåra hundar lyxliv ;) vi hade en fläkt i hundkojan under sommaren :D och golv värme på vintern ;)

På hopptävlingarna jag var i helgen fick domaren ropa ut i högtalaren att en häst behövde plockas ur sin transport eller iaf få öppnat överallt. Den stod med alla dörrar och luckor stängda… vad tänker man med då?
#14 skulle gissa på att de var ca 1 och 4 år och de var livrädda för så fort de rörde sig för mycket gick ju larmet på bilen i gång och de blev rädda för att till och med röra på sig! Gissa om föräldrarna fick skäll! och deras svar var "men vilken tur att ni var här" Grrrr lämna hundarna hemma och barnen hos mor och far föräldrar om ni nu inte kan ta dem med in dit ni ska tycker jag!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Detta är fruktansvärt.
Jag har satt in en termometer i min baklucka, trots att jag har galler och grindar så att jag kan ha bakluckan helt öppen så blir det extrema temperaturer där bak!
Om jag måste ta med mig hunden så parkerar jag ALLTID i skugga, stor skål med kallt vatten och bakluckan öppen. Men inte skulle jag kunna gå inne på ikea och njuta i flera timmar heller!
*** Kärleken övervinner allt ***

Hittade en intressant tabell:
Fakta - temperaturen i bilen:
Klockslag 08.30
Temp ute +14°
Väderlek skugga
Temp i bil +19°
Klockslag 09.30
Temp ute +18°
Väderlek skugga
Temp i bil +38°
Klockslag 10.30
Temp ute +20°
Väderlek blandat
Temp i bil +47°
Klockslag 11.10
Temp ute +20°
Väderlek sol
Temp i bil +57°
Klockslag 12.00
Temp ute +23°
Väderlek sol
Temp i bil +62°
Klockslag 13.30
Temp ute +22°
Väderlek sol
Temp i bil +85°
När hundens kroppstemperatur stiger till 42 grader så är risken att organen slutar fungera stor!!

Ja, usch ja. Det tar ca 30 min så dör hunden.

Ja, jag tycker att det är hemskt att inte folk fattar bättre!
Nu ska jag iaf raka av min hälften av pälsen, det brukar han gilla på sommaren :)
puckade människor :(

Det var ju ett spädbarn som blivit bortglömt i bilen, och kokades ihjäl och ruttnade i flera timmar.. Hur kan man glömma bort sitt barn?!
men gud :@
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
#24 då borde man ha nått allvarligt fel
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

#26 Det var pappan som glömde den, bara för att han var sen till jobbet eller något.. Onormalt.
Så fruktansvärt hemskt! Hur fan(ursäkta) är man funtad då???

Då har man förbrukat sin rätt som förälder!!!