OT: Vad heter ni?
**Vad är era riktiga namn?
**
Mitt är ju såklart Elin. ;)
/Elin

Tezzie = Therese
*** Kärleken övervinner allt ***

Mia =Maria
ausabausa=Åsa

no need to say more
Camilla :D ( sen heter jag Elina Maria i andra namn)
hästen = Sandra :P

Jennie

Jennie

Linnea

Johanna heter jag
Mathilda
Karoliina
Mikaela x)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Olivia ;)
Anna ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Frida
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Johanna ^^

Lina
Maja
Marija (believe it or not) ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#12 Nu kan jag inte hålla mig längre, det ska alltså vara två "i" i ditt namn? :P
Jonas heter jag
Annica :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#21, nä jag skriver så för att det är kul ;)
JA! det ska vara två i i mitt namn :D
har du inte förstått det innan ? :) hoho.
Nej, det har jag inte fattat… :)
Christina
#24, tur att du fick det förklarat då ;)
det är väldigt många som har svårt med det, och jag heter för det mesta karolina eller caroline (??)
har en gubbe på jobbet som döpt mig till malin nu med, av nån anledning, hahaha
Maja heter jag :) (nähä?)
Hanna :)

tro det eller ej, men casandra heter jag :-)
#26 Lisette har jag för mig inte heller var säker på om det var ett eller två "i" i Karoliina, så helt ensam är jag inte :P
Lise heter jag, brukar förväxlas med Lisa/Lisen/Lisette, men Lise är det. Dansk morfar förstår ni ;)

Gissa vad jag heter…

Olivia

Olivia här med ;)

Erika
Elin heter jaow^^ haha, Karoliiiiiiiina vad du krånglar till det =P
Josefin
iza (på riktigti, NEJ inget isabelle lr isabella. utan iza :D )
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Alexandra
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#38 Min kompis heter det fast med s :)
Många hästtjejjer som heter Jennie har jag märkt. :)
När jag var liten var jag ensam om att heta med ie på slutet, i mitt lilla område ute på landet då .. ;P
(Jag heter då Jennie ;)

Sara :)
#41 Inte med två i då? ;)

jag heter Frida Kerstin Dorotea Karlsson

Mitt namn är Petra

Veronica
jennifer

Sara Yuriko Cerenius heter jag :)
#30, försök inte skylla ifrån dig nu va ;) hihi

Hannah. Typ.

Mitt namn är Jennifer Roos ^^

#30 vad snyrrar dy nu om? har vetat läänge att det var två i:n! =) försök inte blanda in mig i dina bortförklaringar!
#43.. Haha nee faktiskt inte.. Bara på mitt iFokus namn = )

#43# eller som hon skriver här som ingen verkar se 3 N också. :)
# 55
Haha precis, fråga mej inte varför. Men förut så skulle ha jag ett namn o det gick inte med Jennie, så då prövade jag med flera i:n o de gick inte o då la jag till ett n oxå, då gick det. Sen har det namnet bara följt med mej på olika sidor.. :P

Loa = Lovisa
Emma
#53, trodde väl det ;)

#56# Det är väl någon annan som har det namnet. Men folk verkar ju mest se dom två i:na.
#53 Men… Jag vet att vi har snackat om det, men det var ett ganska bra tag sen :P Tror det var när jag fick bubbels nr till och med = nåt år sen ;)
#55 Tre n? Det hade jag helt missat :)
#61, men då fick du ju också för dig att jag bodde i vänersborg ;)
hihi :)

Malin :)
Jag heter Butros, fast på svenska. ;)
Butros är den arabiska formen för Peter (Petrus). Eftersom jag är intresserad av Mellanöstern använder jag ofta det namnet på internet.

#61# Haha jag förstod att du missat det och alla andra.

Emma :)

Malin :)

Charlotte är mitt namn :o)
Under hela min uppväxt så var jag ensam om att heta så i alla skolor jag gick i…förutom gymnasiet då eftersom att det gick så många fler ungar där :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
# 61
Haha du får nog bli lite mer uppmärksam ! ;)
#62 Ja, men det var samma begynnelsebokstav iaf :P
#69 Får jobba på den biten ja :)

Säger hela mitt namn: Aida Sara Ashli Hakimi Aida är jag ganska nöjd, men ibland låter det så knas. Sara är helt OK och Ashli avskyr jag rättsagt. Vet inte varför mamsi & papsi döpte mig till Ashli, (uttalas likadant som Ashley). Efternamnet Hakimi är också helt OK, men jag vill ändra efternamn till något som ingen annan har. Hakimi är ganska vanligt i mellanösternfamiljer.
#70, det hade du ju iaf helt rätt i :D

Beatrice heter jag, faktiskt :)
Matilda

Maja 
Ann-Sofi utan e…

anna :)

Alexandra såklart ^^
#71 Jag tycker att det var fina namn. Hakimi får dock mig att tänka på den fatimidiske kalif som regerade i Egypten för tusen år sedan, och med all respekt är det kanske inte en person som man i första hand vill associeras med.
Martina :D

Emelie :)
Amanda Camilla Elizabeth …

Sandra heter jag

#79 Jasså, lutstigt ;) Då namnet betyder högtutbildad doktor som min farfar var :S Men jag söker på Hakimi i google och kan inte hitta något om denna egyptiska människa, kan du mig länk?
#84 Vad intressant, det visste jag inte.
Här är en artikel ur NE:
"al-Ha´kim bi-Amr Alla´h, 985-1021, från 996 kalif inom den shiitiska fatimiddynastin i Egypten. H. baserade ursprungligen sin makt på berber i armén. Hans styrelse var hård. Sunnitiska muslimer, judar och kristna blev illa behandlade, och han förstörde bl.a. den gamla staden Fustat nära dagens Kairo. Men han gjorde sig också känd som aktiv byggherre och gynnare av diktare och lärde. Från 1017 gav han sitt stöd åt shiitisk-ismailitiska missionärer. Ur deras verksamhet utvecklade sig drusernas religion. Hans religiösa anhängare betraktade honom som en gudomlig inkarnation."
Johanna är mitt första- och tilltalsnamn… lite halvtråkigt sådär.
Hanna ^^

#85 Tack för infon :) Vet inte om våra efternamn har några kopplingar, då han tydligen var egyptisk?
Min släkt är mestadels från Azarbadjan (gränsande Iran), Turkiet, Dubai. Kanske har något egyptiskt i mig också då x'D Men det betyder iaf dokor enligt min släkt :P
#86 Vad kul! Azerbajdzjan är ett trevligt land, som jag gärna återvänder till. Har du varit där?
Jag tillåter mig dock påpeka att Dubai inte ligger i närheten. Azerbajdzjan gränsar till Ryssland, Georgien, Armenien (som krigat mot Azerbajdzjan och ockuperar en stor del av landet, främst Nagorno-Karabach) och Iran. Nachitjevanprovinsen, som geografiskt är ett fristående område, har en kortare gräns till Turkiet.
Om du inte har gjort det redan rekommenderar jag att du läser Ali och Nino av Kurban Said. Det är en roman som delvis utspelar sig i Azerbajdzjan för 100 år sedan och handlar om kärleken mellan den ortodoxt kristna Nino och den shi'itiskt muslimske. Den ger en intressant bild av kulturkrockar, samtidigt som man får en inblick i högreståndslivet i Kaukasien.

Amanda :)

#86 Jo men det visste jag, alltså att Dubai inte gränsar till Azarbadjan, Dubai är mera i närheten av Iran.
Men min farmor var från Dubai ^^ Som sagt är jag mest Azari. Japp är där varje sommar :D Vi bor precis vid gränsen till Iran, så jag kan både persiska och azarbadjanska :)

Wizy = Louise ;).
#91 Vad intressant det låter. Det måste vara en fördel att ha tillgång till flera olika språk och kulturer. Senast jag var i Baku mötte jag en iranska affärsman som inbjöd mig att gästa henne i Teheran. Tyvärr kommer jag inte att kunna göra det i år pga nytt arbete. Men min förhoppning är att kunna göra det i framtiden och kombinera det med ännu ett besök i Azerbajdzjan.
Hur upplever du skillnaden i livsstil mellan Sverige och Azerbajdzjan? Jag har varit hemma hos familjer i Quba och Qusar i norra Azerbajdzjan, och det intryck jag har fått är att Azerbajdzjan är mera Europa än Asien, om jag beskriver det så.
Jag gissar att Azerbajdzjan inom några decennier knackar på dörren till EU, särskilt om Turkiet blir medlem. Vad tror du?

#93 Det är mycket roligt att komma från så många olika kulturer :) Skillnaden är ju jättestor, inte bara på vädret, utan också på folket. Folk där är och speciellt ungdomarna är så olikt folket i Sverige. Skillnaden mellan Iran, Turkiet, Azarbadjan och Dubai är ju mega stor. Iran är ju som sagt ett islamskt land, lag på slöja alltså. Finns inte lika mycket yttrandefrihet och det är diktatur i landet. Turkiet däremot börjar bli allt mer modernt och det är härligt o se, likaså när det gäller Azarbadjan. Tror absolut att Azarbadjan kommer kunna bli medlem i EU o några år, dem var faktiskt med detta året i Eurovison Song Contest, som egentligen är bara för Europeiska länder, men eftersom både Azarbadjan och Turkiet var med så måste dem ha en anknutning till Europa?
Tycker också att Azarbadjan är mera Europa, men visst känner man lite dess asiatiska kultur, speciellt vid områderna gränsande Iran =D
#94 Var gränsen går mellan Europa och Asien kan diskuteras. Traditionellt har man sagt att Kaukasus utgör gräns. Då hamnar Georgien och Armenien i Asien, medan Azerbajdzjan visserligen till övervägande del ligger i Asien, men det nordöstra hörnet ligger geografiskt i Europa. Det är ungefär som att Kazakstan har en mindre del som ligger i Europa. Att de sydkaukasiska republikerna många gånger räknas till Europa torde bero på att de tillhörde Sovjetunionen. Sovjetunionens gräns kom att politiskt bli en gräns mellan Europa och Asien, ungefär som att hela Egypten räknas till Afrika, trots att Sinaihalvön ligger i Asien.
Eurovision Song Contest är öppen för medlemmar i European Broadcasting Union (EBU), vilket också flera ickeeuropeiska länder är. Israel har ofta deltagit. I Azerbajdzjans fall kan man ändå anta attt det är en markering, liksom för övrigt de ny eurolika manatsedlarna är.
Jag får så smått en känsla av att vår diskussion en aning har lämnat trådens egentliga syfte och kanske inte är av allmänt intresse, men jag vill gärna fortsätta att diskutera med dig.
Kanske kan mina resedagböcker och bilder från Kaukasien intressera dig. För bilderna finns länkar till pixboxalbum. För resedagböckerna är det de blå textlänkarna. (Jag har alltså inte gjort någon samlad sida än.)
#94 Hej igen! Jag hoppas att du inte tar illa upp, men jag undrar om din far är aktiv på något internetforum? Om jag någon gång i framtiden skulle ha ett hus i fjärran land, skulle jag hellre bo i Azerbajdzjan än i t ex Thailand eller Spanien. Dessutom tycker jag att det kunde vara intressant att eventuellt kunna hälsa på och kanske få tips, om jag reser tillbaka nästa år. Eftersom jag snarare torde vara i dina föräldrars ålder än i din, skulle jag gärna diskutera med din far också.
Detta betyder inte att jag inte gärna diskuterar med dig. Tvärtom! Du har mycket att lära mig. Men om jag t ex skulle vilja ha tips om att hyra hus, skulle jag helst tala med någon som själv är myndig.
Så en annan fråga: Har du sett någon karabakh eller vet du om det finns något stuteri som inte ligger i den av Armenien ockuperade delen som föder upp karabakhhästar?
Linnea
Det är nog inte så svårt att gisa vad jag heter…
För jag lovar, jag har inte lånat mitt nick här från grannens marsvin… 
#0 Mycket snyggt namn! :) Jag heter också Elin!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Hela namnet = Elin Amalia Martina Andersson
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
emeliekarlssoonn = Emelie
vore konstigt om jag hette ngt annat ^^