Sorgligt, hästen borta
Var ju ute och skulle hjälpa Erika med att fixa i stallet och få Bulan på lastbilen idag, så att han kunde åka hem över sommaren.
Fick veta att Bulan inte kommer att komma hit till Skåne igen till hösten. Erika hade inte bestämt sig fören idag, men det är inte lönt eftersom hon ska flytta själv till hösten.
Jag förlorade min medryttarhäst idag. Det var inte förren jag kom hem som det sjönk in på riktigt, så nu sitter jag här och är lagom ledsen. Allt funkade ju så bra, jag älskade hästen och trivdes jättebra trots att våra ridturer oftast inte gick bra alls. Han är ett riktigt charmtroll och vi kommer förmodligen aldrig ses igen. Känns riktigt jobbigt just nu faktiskt.
Men usch.. :/
Du kan väl åka och hälsa på någon dag? :) Se hur han har det, hur han mår. :) Håll kontakt med ägaren och så kanske hon kan maila över lite bilder då och då? :)
Jobbigt:O( Tröstkram!

Fy vad jobbigt :(
*** Kärleken övervinner allt ***
Det var jobbigt att få veta det samma dag som han faktiskt åkte. Vi lastade honom i lastbilen och sen bara försvann han…
nej men oj då ! det var ju lite illa att hon inte förvarnat dig lite åtminstånde…

Usch va jobbigt :(

Usch, vad tråkigt med hästen.. Och vad jobbigt att inte få veta det förrän han åker.

Sånt är för hemskt. Min sköthäst var borta när jag kom hem från england i höstas då kan man säga att jag var rätt förbannad. Dessutom SKÄNKTES han bort till bågon som inte provred och nu har den pigga och glada hästen blivit en hag häst. Han rids inte och går bara i hage och box. Till saken hör att han är 13 år. Jag förstår hur du känner dig. Du har rätt att både vara arg och ledsen. :/
#8, Jag vet iallafall att han får det bra, han kommer fortsätta ridas och det är ju ägaren som fortsätter ha honom, så han kommer inte bara stå. Men det är lika tråkigt ändå ju, jag har ju blivit av med honom.

#9 Ja tråkigt =( Dålig stil av ägaren att säga det samma dag…

Men va hemskt!! Tråkigt när man har hittat en pålle man trivs med oxå… :/