Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 871 ggr
linasvovvar
0

Pris på Ponny med föl ?

Ska i framtiden lägga ut annons på Ramona och Lipton, men undrar lite vad kan kan ta för dom, har ingen koll alls på hästpriser.

Ramona är 7 år, hollänsk import svettfux ca 140 grundriden och utan sjukdomar el olater. Hon har pass och är chippmärkt.

Lilla Lipton är efter halvblodshingst blir nog ganska så stor vet inte, men tippar på över 155, han är stor redan nu !

Så vad tror ni ? Vad får man för detta trevliga par ?

Mandysan
0

Nånstans mellan 30 000- 50 000, beroende på vad Ramona säljs till (som tävlingsponny är nog hon värd 40 000 själv)

linasvovvar
0

#1 Jag vet ju inte vad hon kan !Min kompis red henne lite i höstas och hon svarade fint på hjälperna, men mycket mer än så vet jag tyvärr inte. I hennes pass som jag fick när jag köpte henne  så fanns det med två ridbilder och det ser jättefint ut.

Mandysan
0

#2 Du har ingen möjlighet att låta någon testa henne lite igen innan försäljning? (När fölisen blivit större) Kanske löshoppa henne?

För hon är ju inte direkt gammal och tillhör den åldern där hästarna säljer som smör i solsken…

Har Liptons pappa gröna papper/ vet du vem det är?

Molla
0

vet du inte vad stoet går för ridmässigt måste du ju lägga dig lägre i pris än om någon testar vad hon kan på ridbanan! Så jag säger som fler, försök att få non som provar vad hon kan! =)

linasvovvar
0

#3,4 jag tycker det känns lite fel att sätta igång henne nu efter fölningen när hon har gått så pass länge innan+ att dom ska säljas nu under sommaren och då vill jag helst inte dela på dom för provridningar osv.

då lägger jag mig hellre lägre i pris, jag har för den delen ingen som kan rida henne häromkring, sen kommer det ju ändå inte visas rättvist på ett par gånger då hon stått länge

Molla
0

Men jag tänkte att hon inte måste bli igångsatt, bara riden nåt enstaka tillfälle för att se lite vad hon kan. Jag vet att man inte får ut så mycket när hon inte är igångsatt, men du får ändå se lite.

Men funkar det inte, så är det ju inget alternativ. =)

Jag har ingen aning om vart ponnysar ligger i pris, tyvärr! =)

linasvovvar
0

#3 Tror inte Liptons pappa har gröna papper, men det kan jag inte tänka mig !

Zahara
0

Har sett ett par st ponny med föl till salu och då ligger mamman på ca 20 000 och fölet på  runt 10 000  och tillsammans typ 25 000:- allt beror ju vad de har för stam papper och vad de kan!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Peppe
0

Har stoet stam? det påverkar ju priset väldigt mycket om hon ska gå i avel

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

linasvovvar
0

#9 Hon har ingen stam