Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 1995 ggr
Lindbygarden
0

spökhästen???

Vi lät betäcka vårt sto förra året.. hon brunstade om och hingsten vill då inte betäcka henne igen. Rektalundersökning gjordes i december och enligt den är hon tom.. Dock har stoet inte visat ngn brunst alls sen augusti/september.. Så urintest gjordes i mars och även det visar på att hon inte är dräktig..

Damen är nu bra rund om magen och jag upptäckte idag att hon har fått mjölk!!!Förvånad Juvret ser dock tomt ut bortsett ifrån att hon har rejäla bullar framför det..

LinaN
0

jadu….

Hon kanske är hemlig av sig?

Graviditetstester är ju inte helt 100%-iga ens för människor så…. Man vet ju inte :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

ja det vette sjutton vad det kan vara för ngt på gång… ska ringa vet..igen!

Alex
0

Hihi spännande :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cilla89a
0

skendräktig? ;)
på ett unghästläger en gång gick det 4 ston tillsammans, varav 3 var dräktiga och den fjärde trodde hon var dräktig, fick mage och mjölk och allt, men nått föl kom det aldrig ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#4 mmm klurar på om det kan vara så ja…

Yessica
0

oj! spännande!

#4 Oj! kan dom verkligen få mage och allting :O konstigt :P

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Peppe
0

#6 japp, och juver och vaxproppar och allt =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Spiritinthesky
0

gud vad spännande och se hur det går :O :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

tezzie
0

Spännande, håll oss uppdaterade ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

IdaS-A
0

Mitt ena sto ultraljudades och var inte dräktig.. Men en dag fanns ett föl där ändå..

Peppe
0

#10 haha snopet!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

pratade med vet idag.. dek an tydligen få mjölk vid fetma.. och ja hon är ju inte mager direkt..

Jag trodde att det var när de redan haft föl men men..

Vi ska avvakta i 1.5 - 2 veckor till och hålla tummarna för att vår två-åring ska stimulera ingång henne.

Annars så blir det till för vet att undersöka och ev spruta igång henne..

gejsa
0

Ska du betäcka ditt sto med din 2 åring som du fick hem i går?

lisette
0

#13 stimulera står det ju. de vill väl att hon ska börja brunsta så de kan skicka iväg henne när hon börjat brunsta.

Lindbygarden
0

#13 Nej hon ska betäckas med en fullblodshingst som heter Homme d Honneur.. han är godkänd hos ASVH.

Men det bästa sättet att få fina brunster är att ha hingst hemma. Dock är han inte köpt som teaserhingst utan som ridhäst.. fast det gör ju inget att man får en "bonus" iform av ngn som kan få stona glada:O)

gejsa
0

#14# Jag såg vad hon skrev. Stimulera är för mig är att få igång brunsten oavsett vilken hingst det är. Därav min fråga förstår du. :)

gejsa
0

¤15# Aha! Trodde du hade köpt dig en hingst för att ta föl på. Men du ska kastrera honom då?

Lindbygarden
0

#17 Ja i höst blir det med största sannolikhet kastration om han nu inte är jätte jätte snäll:O)

Fast det kanske inte var en så dum idé gejsa!! Då får jag en bebis med massa fina hopphingstar i härstamningenFlört

gejsa
0

Ja, det var ju det jag trodde att du tänkte göra. :)

linasvovvar
0

#15 Vart finns hingsetn ??? På sexstorps stuteri eller ???

Lindbygarden
0

#20 sextorps stuteri? *låter nästan som ett skämt *Skrattande

han står hos christer..

linasvovvar
0

#21 haha ja kanske det, Christer Skilt ?? Kommer han från Skåne ? Hästen alltså ?

Lindbygarden
0

Vart hästen kommer ifrån vet jag inte.. Men han köptes av Christer i köpingsvik

Lindbygarden
0

Efter två dar med hingst hemma så har nu damen en riktigt fin brunst!!

linasvovvar
0

Då är det nog den hingsten jag menar han kommer från Sextorps stuteri. Tror han såldes till Öland tidigt i våras. en otroligt trevlig kille måste jag säga, hoppas det blir fölis efter honom

Lindbygarden
0

Då är det nog samma hingst!