Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 606 ggr
jumpingqueen
0

Äntligen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÄNTLIGEN ska vi börja rida in vår unghäst. Han är nu fyra år… Det ska bli SÅ himmla kul. Vi hämtar hem honom på freda eller lörda från betet. Kul å se hur han beter sej, nu när han gått som vildhäst i tre år… Spännande! På bilden är han ett år!

Sussi
0

Lycka till med den uppgiften!

Måste vara kul att forma sin egen häst.

jumpingqueen
0

TACK!! Jag tycker inte om att köpa hästar som man kan "åka omkring" på… Man lär sej ju inget. Ja vill ha unghästar eller problemhästar;) De finns inget roligare än när man rider dom högsta klasserna med placering med en häst man utbildat själv!

Sussi
0

#2 Huh, problemhästar tänker jag snabbt fly undan, inga sådana i mitt liv mera om jag får bestämma.

Du måste vara duktig på det du gör, själv skulle jag inte våga rida in någon häst för jag är rädd att jag sku försöra den, du vet, när man inte riktigt vet alltid vad man håller på med Flört

jumpingqueen
0

#3 Varför då? Fast de ibland kan va hemst när en häst för femtioelfte gången stegrar över, eller tvärnitar framför ett hinder. tänk då hur KUL det är när den sen inte stegrar sej på ett helt pass, eller inte stannar på ett helt pass. E inte det härligt?

Utan att skryta så är jag ganska duktig. Men min mamma är ju guld värd… Utan henne så skulle allt bli pankaka tror jag…

Sussi
0

Eller när man blir översprungen för hundrade gången, okej visst, det är kul att inte mera behöva vara rädd att bli under hästen men jag vill inte göra om det, never.

Bra med gott självförtoende, du kan väl ge mig lite ocksåOskyldigFlört

jumpingqueen
0

#5 Jag drar mej till sånna hästar.. Ja vet inte varför. Å hästar som man måste rida med skarpa bett å sporrar. ALDRIG i livet att jag skulle använda sporrar. Jag rider dessutom ALLA hästar p¨å rakt silikonbett, det mjukaste bettet som finns… Så man kan säga att det är mer än en gång jag har skenat i skogen.. En häst jag har nu är allmänt känd som psykfallet;)

Gott självförtroende? Det har jag inte tyvär. Men läser mental träning, så jag tränar för fullt;)

Therese_Melberg
0

#6Jag och min kompis blev nästan överridna av en tjej på en skenande häst när vi gick med hundarna ute i skogen. Vi fick kasta oss ner i diket för att komma ur vägen, tjejen hade ingen kontroll och hästen kom i 120… Bra att tänka på att det är ju inte bara man själv som kan bli skadad om man skenar runt på en "galen" häst…

jumpingqueen
0

#7 Du missförstår mej nog lite… När jag menar skena, så är det så att dom sticker från mej. Men när jag vill stanna så gör dom det, aldrig att jag inte fått stopp på dom, bara att det går alldeles för fort och att jag inte kan sakta ner farten;)

Therese_Melberg
0

#8 jo, men kommer det folk ivägen, hinner du stanna? Nu menar jag självklart inte att du rider runt i skogen och galopperar över folkGlad men jag tycker man kan ta det lugnt när man rider på ställen där man kan stötta på andra människor och djur.  Jag har slutat rejsa runt i 120 efter att jag red ner i ett krondike med min ponny, men före det flängde jag också runt på grusvägar. Men man lär sig av sina misstag, om som "tur" var, var det "bara" jag och hästen som blev skadade innan jag insåg att man inte behöver galoppera så fort man kan…

jumpingqueen
0

#9 Lite missförstånd igen tror jag.. Det e inte mad flit jag skenar… Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv "flänga omkring", det förstör bara allting… Men om du läser noggrant igen kanske du förstår vad jag menar, att jag rider ALLA hästar på det mjukaste bettet som finns, de flesta hästarna e då ridna på JÄTTESKARPA bett innan mej. Då sticker dom med mej i skogen(= går för fort) Men när jag vill stanna så stannar dom. Ibland kanske jag måste ta hårt i dom, men då får dom skylla sej själva. När jag får dom e dom oftast inte så musklade och orkar då inte gå i kort galopp:)

Therese_Melberg
0

#10 okej

jumpingqueen
0

#11 förstog du nu?Skrattande

Therese_Melberg
0

#12 jo, ursäkta att det tog en stund men man måste ju hålla hjärnan frånkopplad de få dagar av sommarlovet som är kvar=)

Luthien89
0

Unghästar är lätt det roligaste som finns :D Gärna med lite liv i också :P

jumpingqueen
0

#13 Hahah, håller med helt å hållet!

#14 Jaa… eller resultaten dom gör senare i livet, då är det värt allt slit…

jumpingqueen
0

nU FInns bilder i tråden "Nu har han kommit!"