Hur mycket?
Hur mycket pengar skulle ni kunna lägga ner för att köpa en häst? Eller vilken prisklass ligger hästarna ni är intresserade av, eller vad kostade eran? Och sista, vilket utbildnings nivå är det på hästarna som ni är "intresserade" av ?
Själv skulle jag kunna lägga ut mellan 40 000- ca. 60 000 kr :P Och däromkring ligger hästarna jag är intresserade av, utbildnings mässigt LB/LA. Ingen av hästarna är under 9 år då jag bara är 13 (fyller 14) och letar efter en kompis att har kul med, träna och tävla.
/johanna =)

Ja, tyvärr är det ju så att häst priserna stiger och för jag ska hitta någon så kommer priset ligga på 70-100.000 för att hitta nått vettigt..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

jag lullar bara omkring i skogen så "enda" kravet är att hästen ska vara frisk och ridbar. ekonomin är inte den bästa så jag kan bara lägga ut max 20000 tror jag. jag skulle gladeligen köpa en travare och de ligger ju rätt lågt i pris iom travsporten.
# 1 . jo , dom är dyra allt. Är det dressyr,hopp eller allrund häst? unghäst eller "vuxen" ?

#3 dressyr och unghäst :)
# 2 - Fd. travare är billiga, och rasen är helt underbar =) har ett vbl på foder nu, trivs verkligen med han . Men jag vill ut och tävla och han är 16 år och sprungit V75. så han ska inte användas till tävling, bara som träning och skogsridning . Vill inte använda honom till nått han inte håller för , inte rättvist mot honom. =( men både varmblod och kallblod är jätte trevliga=)
# 4 - jo, då kan dom kosta x) hehe men det är det värt,

#6 ja, man får vad man betalar för ;)

jag är skogsmulle ryttare. mitt maxpris ligger på 15 ge och ta lite beroende på häst…

Jag ska ju köpa mig en häst så småningom, tänkte bara skaffa ett barn till först. Jag vill ha en unghäst, hoppning för max 40.000 kronor! Får man betämma färg så ska den vara tigrerad el. skäck ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag gav drygt 50'000 för min (med import inräknad), nyinriden 6-åring. Det är absolut ett pris jag kan tänka mig. Skulle jag köpa en till nu skulle det bli en unghäst och då kan jag väl tänka mig att lägga runt 30-40'000, eller lite mer om det krävs import. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Om jag nån gång skulle köpa en häst så är jag så mycket skogsmulleryttare att jag skulle kunna ge runt 15000, mer eller mindre nån tusenlapp. Den ska liksom mest gå att trava runt lite i naturen på (inte ens en galopperande häst är nödvändigt för mig), eventuellt kunna lite enkel dressyr. Så länge den är frisk och går att använda till mina okrävande små behov är jag nöjd.

Jag skulle kunna köpa en häst för upp till 60 000. Är lite kär i halvblod och de är ju dyrare. Skulle jag av nån anledning köpa en till häst så skulle det bli något liknande han jag har. Och han kostade 40 000.
Nu är det ju inte jag själv som betalar, men ja.
Min häst jag har nu la vi ut 45.000 på, en welsh, C-ponny, utbildad LA/LA. När vi köpte min första häst var det väl ungefär i den prisklassen vi tänkte lägga. Nästa häst jag köper kommer troligtvis att bli en D-ponny (beror på hur länge jag kommer att ha min C). Mer dressyrinriktad då det är dressyr jag tävlar och vill satsa på, men den ska vara käck i hoppningen också helst. Jag vill att den är utbildad minst LA (i dressyr) men jag vill komma uppåt i klasserna, målet är väl Div. 1 - Eliten, men tja, det beror på hur långt jag kommer med min nuvarande ponny.
På en sådan D-ponny, tja, högst 90.000 kanske?
Är oxå skogsmulle ryttare. Så maxpris 10……
hade jag haft en egen/Fast ekonomi så hade jag kunna lägga ut runt 40.000spänn på en bra travare :)

Vi satte gränsen på 80 000 när vi letade d-ponny
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

just det ja..
skulle vara en d-ponny som sagt, max 11 år, gått minst LA hopp och en fin typ.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag är bara ute efter att lulla runt i skogen. Betalade 10 för min nuvarande häst, men skulle kunna tänka mig lägga runt 30.000.
hi hi , det var intressant att se hur mycket ni kan tänkas lägga ut på en häst :) Verkar vara vanligat mellan 50 000 - 70 000 ;) tjoho inte lite pengar det inte X)