Täcke?
Min polla har jag upptäckt är riktigt frusen, nu när det är så himla varmt på dagarna, typ 20 grader så fryser hon ändå på morgeonen. vad tycker ni att jag ska ha för täcke på henne eller borde jag hoppa över det?!

Antar att hon står ute dygnet runt? Finns det ingen möjlighet att hänga på henne ett täcke på kvällen och ta av på morgonen?
Om inte, så är det nästan bättre att vara utan täcke än att hon ska stå med det på sig i hettan!
*** Kärleken övervinner allt ***

# 1 Hon står inne på nätterna, men visserlugen så är hon ganska tunn liten varmblodsdam som har några år på nacken. Men sen hon kom så har hon gått upp ganska så mycket i vikt vilket är bra:D

Står hon inne på nätterna så kan du väl hänga på henne ett tunnare stalltäcke, trist om hon ska behöva frysa :(
*** Kärleken övervinner allt ***

Okej, jusst nu så har hon ett mittemellan tjockt stalltäcke men ska köpa ett tunnare;) Blev lite förvånad över att hon fryser nu när det är så varmt:S
Men det blir riktigt kallt på nätterna, här (Karlstad) är det nästan frostvarning nattetid, trots 20-25 grader på dagen. Så att sätta på ett tunt täcke på natten behöver inte alls vara fel. Har en äldre varmblodspojke i stallet som får täcke på natten, mest pga ryggproblem så det är inte bra om han blir kall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Men funkar det bra med flecce? har jusst nu ett flecce, ylle eller lite tjockare ylle täcke att välja på.

fast sätter du på ett fleece o det regnar är det ju inte alls bra.
#7 Förhoppningsvis är stalltaket helt… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

*host* jag måste lära mig att inte skumma trådar.

fleece borde fungera rätt bra:) eftersom stallet skyddar mot vind och väder så behövs det bara något som värmer lite och det gör ju fleece.
Brukar inte ha täcke på mina men de är vana vid det så det är väl skillnad.

vill egentligen att hon inte ska ha något täcke men eftersom hon fryser så funkar det inte:(