Mäta hästens kondition
Hur gör man när man mäter hästens kondition? Om man exempelvis ska jämföra två olika hästar om vilken som har bäst kondition? Förstår att man använder pulsklocka.. men sen då??

ingen aning. Men det borde vara rätt jobbigt för hästarna har ju olika vilopuls också, tar man med det i beräkningen då också? men dina pållar borde vara i rätt god kondition väl?

hm, vi gjorde det i skolan en gång.. och då var vi ute på gräsbanan, en stooooooor äng.. där gjorde vi så att först i stallet tog vi hästarnas vilopuls, sen när vi kom ut så skrittade dem först på äängen ett x anatl minuter (kommer inte ihåg), och mätte pulsen, sen samma i trav och samma i galopp.. Sen sist gjorde vi snabbjobb.. och på det viset kan man ju se vilken häst som är i bäst kondis ;) i detta fallet var det fullblodet, ganska förståeligt :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag fick lära mig att man ska kolla hur snabbt hästens puls går ner till vilopuls.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Okej, håller på att avsluta ett arbete.. och min lärare vill att jag ska jämföra mina hästars kondition med vad den Bör vara om man tävlar på min nivå.. Blä. får ringa min veterinär kanske..
vi kan byta arbete, jag skriver om genmodifikation på bananflugor. otroligt givande ;)
Vänligen
Sofia

Precis som #3 skriver så är det lika viktigt hur snabbt de återhämtar sig =)
#5 Hur kan man ens göra ett sånt arbete, hahaha!
*** Kärleken övervinner allt ***
#5 HAHAHH :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Det är faktiskt sant, och ganska intressant. kanske något för djurensrätt att ta tag i? De göra hemska saker mot bananflugor. :P
*jäkla filisofi*
Vänligen
Sofia

#8 Haha, det är så kul när man drogar dom och dom flyger upp och ner. ^^