Ny "inneboende"

va söt:) ja tro inte de finns grävlingar här uppe(?) har iallafall aldri sett nån:P

Ja, grävlingar är gulliga att titta på. Men kan bli rätt så farliga. Hoppas ni inte har hund eller katt.
nää gu så mysiga :)
/Elin

Vi har eller iaf hade (några år sen jag såg någon men däremot såg jag en uppe på byn för nån dag sen) grävlingar här på gården oxå. Farfar byggde då en fälla för dom grävde o förstörde grunderna på dom äldsta husen på gården. Fångade 2 grävlingar, vad han gjorde med dom vet jag inte
Lyckades även fånga två lo-djur i samma fälla… Den ena satt snällt kvar där o väntade på att bli utsläppt (för det blev den) och den andra rev sönder hela fällan och smet… Starka och envisa små (stora) kisse-missar 
Som Gejsa sa, dom kan bli farliga så se upp!
aldrig sett en grävling! häftigt att ha den under huset =)

Det är inte alls häftigt. Det kan vara rätt så farligt för både folk och djur. Vi hade också en grävling som började göra ett bo under ett förråd för några år sedan. Men vi skrämde bort den så den försvann. Vi har ju både hundar och katter.

Ja grävlingar är inget att "leka"med.
Det sägs att dem biter tills det knakar,alltså till man brutit benet.mm.
min pappa sa alltid att man skulle ha knäckebröd i skorna, för då knakar det direkt och den skulle då sluta bita..;P

#8 Det där är bara skrock! hihi
Var inne på svenska naturskyddsföreningens hemsida å kollade där och det stod att grävlingar inte alls är farliga så länge man inte tränger dom och att det inte finns något dokumenterat fall där grävlingar attackerat människor. Så den ska får stanna där under =) Den är livrädd för oss så jag tror inte att det ska bli några problem! hihi 
#3 det där med hund å katt… Det finns faktiskt en katt som är under våran veranda jätteofta å i förrgår när jag stod å kollade ut på grävlingen så kom katten gående där å dom brydde sig inte om varann! ;)

usch jag gillar inte grävlingar…när jag cyklade hem från stallet för 2 år sen så kom de ut en precis framför cykeln och morrade åt mig, sen kom det en till precis efter. fy bubblan så rädd jag blev
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Kanske hade ungar! DÅ kan dom bli riktigt agressiva! 

Ja, och ungar borde det ju ha blivit under er altan. Det är faktist så att grävlingar kan bita både hundar och katter om djuren stör dom i boet. Vilket mina hundar gjorde förstås. Dom kröp under och skällde på grävlingen. Då sa en jägare att dom kunde bita både oss och djuren. Så därför såg vi till att den flyttade sitt bo innan den fick ungar.

Oh, vad gulliga dom var Sussi. Kan ju bli jättetama och komma och äta ur handen om man vill.
E_hjo.. måste bara fråga.. kollar du alltid ut genom fönstret med kameran ? ;););)

#17 Hahaha! A visst! =) Sår vid fönstret i köket i ca 5 tim med kameran i högsta hugg! hihi