Ang medryttare
Hej
Jag har hitta en tjej som vill vara medryttare på min häst…..Sen frågade hon hur mycke jag ville ha betalt,så jag sa att jag måste få tänka på det.Men jag kom fram till att halva skoningen va 7 vecka.tycker jag e rimligt pga av att han sliter så pass mycke på sina dojjor.så det blir 400,men jag vill höra vad andra tycker om det e för dyrt…
När jag var medryttare så betalade jag aldrig någonting. Jag själv anser inte att jag ska behöva betala för att göra någon annan en tjänst, i det här fallet hjälpa till och ta hand om någon annans häst. Men det är ju upp till var och en. :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

hur ofta ska hon rida? låter rimligt om hon rider 2-3ggr/vecka tycker jag. rider hon bara en så kan du nog minska en hundring. rider hon mer så kan du öka.

Hon kommer att rida 3 gånger i veckan…

Jag tycker det är fullt rimligt!
Det låter rimligt :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Rimligt tycker jag med :o)
*** Kärleken övervinner allt ***
Hur många dagar i veckan är det för dom 400? :) om det är en 2 gonger eller så tycker jag det är et rimligt pris, fler enn 2 mycket bra, men är det en dag tycker jag det börjar bli styvt pris
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag tycker det är rimligt, i vårat stall tar vi 500 för 2 ggr i veckan och 300 för 1 gång i veckan.
jag fick betalt som medryttare engång. Jag red ett varmblod som skulle omskolas. jag fick 100 kr/veckan + att hon betalade alla kostnader för hästen :) Jag behövde bara rida och pyssla. det var perfekt att ha en egenhäst så billigt :) dessutom stod den cirka 200 m från där jag bodde då. (kan tillägga att jag var cirka 16,17 då)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Vi har en medryttare till våran kallblodstravare,hon rider honom 1-2 ggr/veckan och är också in på ridklubben ibland och rider, och ibland är med i klubbtävlingar.Vi har egen finka som hon får låna. Vi tar inte betalt något av henne..vi är bara glad att vi har en sån duktig tjej som rider honom så bra :),för vi tycker det är viktigt när han är starthäst att han får göra annat också och inte bara springa med vagn :)

Jag tänker lite som #1, jag rider min medryttarhäst + ibland hästägarens andra hästar ca 5 dagar i veckan. Vi har kommit överens om att jag inte ska betala något, eftersom att jag faktiskt hjälper henne när hon inte alltid har tid. Dock händer det ibland att jag hjälper till i stallet med fodring och sånt även de dagar jag inte rider om det behövs, pysslar med unghästen och de andra hästarna, mockar etc. Ställer dessutom upp och tävlar med hästen, då det är viktigt för ägaren (även om jag också tycker att det är jättekul!) Det enda jag betalar för är träningar och sånt.
Men jag kan förstå att man vill ha betalt av medryttare, eftersomj att det ju kostar en del att ha häst, och då låter 400 som ett väldigt rimligt pris :)

¨Jag får tacka för alla svar och åsikter.
Jag rider min medryttarhäst 1-2 gånger i veckan, betalar inget mer än resekostnadden dit, alltså inget till ägaren. Hon valde att skaffa medryttare pga sin egen tidsbrist och vill därför inte ha ebtalt eftersom jag "jobbar" för henne.
Om man tänker på vad ridskola kostar, typ 100 kr per lektion iallafall här så är 400 i månaden ett rimligt pris om hon rider 2 eller fler gånger per vecka. Jag skulle dock aldrig betala för att vara medryttare själv eftersom jag anser att man faktiskt hjälper personen ifråga och man ska väl inte betala för att man jobbar, ev att jag skulle betala om vi hade träningskostander eller ridhuskort men det har inte min skogsmulle. Men det är j uindividuellt också, det där med pengar och medryttare. En ständigt aktuell och svår fråga!
dom som ridit min B-ponny har inte behövt betala nånting (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Jag kan å ena sidan tycka att en medryttare ska betala, de får ju ändå tillgång till en häst och de sliter på utrustning. Men å andra sidan hjälper de ägaren… En svår fråga!
Men iaf runt 3-400 tycker jag nog!
Men är det hjälp med unghästar som "medryttaren" gör tycker jag inte det ska betala.

jag har heller aldrig betalat som medryttare men tycker som sagt att det är rätt rimligt att betala en liten summa för skorna bla.